Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, mars 03, 2009

Livet i studentkorridor

min syster bor i korridor, ca 8 st personer med varsit rum med dusch och toalett. Samt gemensamt kök och tv rum. Hon verkar trivas, men jag skulle nog inte klara av att bo så här. Alltid folk överalt, aldrig ensam. Alltid någon som inte plockar undan efter sig eller diskar ordenligt. Liten plats i kyl och frys så att man inte kan storhandla. Men det mest negativa är nog att de flesta äter samtidigt. Att springa runt och trängas med andra när man lagar mat låter inte kul. Och bor man i korridor så finns det nog alltid någon som man inte går ihop med. Att då vara tvingad att umgås med denna person för att man har gemensamma ytor låter inte kul i mina öron.

Men alla är vi olika och min syster verkar trivas riktigt bra. Och visst har det sina fördelar med korridor. Skulle det vara slut på nån krydda, eller mjölken så är det ju bara att "låna" av någon annan. Det finns alltid någon i närheten att prata med när man har tråkigt. Och har man tur så har grannen läst samma kurs som en själv pch då kan man ju få hjälp med pluggandet när man har problem!

Jag kanske har blivit bekväm med att ha allt för mig själv. Alltid nån som vill titta på nån annan kanal, eller någon som vill prata med en när man är trött och vill äta frukost ifred.
Kridorlivet har nog både fördelar och nackdelar. Men jag måste säga att jag trivs bra i mitt hus!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar