Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, mars 05, 2009

flanera i Stockholm

Igår lämnade jag syster i Linköping för att åka till Tobias som är på kurs i stockholm. Men innan jag åkte hann jag med ett toppen pass på gymmet. Plågade mig igenom benövningarna med gott resultat. Hatar att köra ben!!! Efter det fortsatte jag med biceps för att sedan avsluta med mage. Lyckades plåga både mig själv och sällskapet riktigt ordentligt!!! Kul var det!!

Det är kul att hälsa på i Stockholm, men jag vill inte flytta tillbaka


På eftermiddagen åkte jag upp till Stockholm för middag med Tobias kompis och hans sambo. Trevligt var det och riktigt mumsigt!! Vilsvin med västerbottenpure åt jag. Mumma. Sedan vart vi sittande och paratade ett bra tag. Många skratt blev det!!

Idag tog jag sovmorgon och låg kvar i sängen när Tobias åkte. Läste ut boken som jag lånade av systern (som jag hittade uppföljaren till på bokrean idag!!) Frukost på ett mysigt cafe med smörgås och kaffe. Sedan kliade det i shoppingtarmen och en kjol och en t-shirt inhandlades.

För att fördriva tiden på em så bestämde jag mig för en promenad. siktade in mig på gymgrossisten för inhandling av protein (förråden börjar sina). Bestämde mig för att gå och lämna det i bilen på en gång, så jag fick kånka på x antal kilo hela vägen till Karlberg. Och jag hittar inte så bra i Stockholm, så jag gick via platser jag kände igen. Från gymgrossisten till Norrtull, via St:Eriksplan till Karlberg. Blev nog en ganska stor omväg. Efter att ha dumpat lasten i bilen fortsatte jag till Kungsholmen för att hämta ett arbetsintyg från mitt förra jobb. därefter till Västermalmsgallerian för lite fönstershopping. Promenaden fortsatte mot Norra bantorget och vidare till Hötorget. tadaaa... tillbaka här efter tre timmars prommenad. Som belöning sitter jag här med en mörk chokladbit och en stor kopp kaffe. tobias kommer tillbaka snart och då ska vi bege oss ut och äta lite middag. Mysigt!!




















Detta är mumsigt att ha i gröten på morgonen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar