Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, mars 30, 2009

Cykeln fick stå idag.

Hade tänkt ta cykeln till jobbet idag och sen åka till gymmet. Men efter en natt med dålig sömn kände jag mig sliten imorse. Detta i kombination med att det var minusgrader ute och det som var blöt asfalt igår var nu isgata. Eftersom det var så det såg ut i november när jag cyklade omkull vill jag inte ta några risker nu. Handen har ju blivit hyfsat funktionell igen och jag vill inte dra på mig en ny skada! Det fick bli promenad till och från jobbet, det tar ca 30 min enkel väg. Skönt!

Väl hemma fastnade jag med Tobias Knasen tidning, rolig läsning :) och det var nära att jag struntade i passet. Men ny vecka innebär nya mål och då kände jag att jag inte kan börja med en vilodag. Så jag begav mig ut på en joggingrunda i lössnön. Tösnö upp till knäna med tunn skare. Sådär så att man tror att det ska hålla, men man trampar igenom. Varpå näste tre fyra steg också trampas igenom för att sedan lyckas hålla sig på skaren två steg innan allt upprepas igen. Ett väldigt intensivt pass med andra ord! Men det är sånt som får mig att kämpa extra mycket. Det är bara att bestämma sig och trampa vidare och känna hur kroppen får arbeta!! Sprang förbi ett litet "berg" också där jag passade på att lägga in några rusher uppför. Fötterna bara försvann under mig och det brände i låren när jag kom upp på toppen. Härligt!!
Med sån här träning kommer flodhäst-känslan att försvinna på nolltid!!

Helgen gick nog sådär med rutiner. Lyckades få in de träningspass jag hade tänkt mig och unnade mig lite god mat på lördag kväll. Till och med ett glas vin slank ner. Men restan av helgen gick sådär. Inte för att jag åt onyttigt, men jag åt alldeles för lite! Var hemma hos föräldrarna och röjde och det gick för lång tid mellan målen plus att de blev för små. Men det är lätt fixat till nästa helg. Får planera lite bättre på morgonen bara!

Nu ska jag lägga mig på soffan och kolla på CSI innan det är dags för sängen. Ska nog passa på att ligga lite på spikmattan också, måste ju ge den en chans och se om det blir nån skillnad av att använda den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar