Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, juli 29, 2010

Stellenbosch

Gårdagen spenderade vi i Stellenbosch på vingården Spier. Vi kom dit vid två tiden och checkade in på ett jätte mysigt rum! Det var inrett i lantlig stil! Vi hade knappt kommit innanför dörren innan det knackade på och vi fick choklad och en flaska vin. Vi promenerade runt på vingården och åt en lunch på ett mysigt café. Sen var vi iväg och provade viner. 6 st olika, både vita och röda. Jag gillade de vita fruktiga vinerna medan Tobias gillade de röda.
Efter lite relax på rummet gjorde vi oss klara för middag. Vi valde hotellets restaurang, men när vi skulle beställa hade de slut på kyckling, som jag ville ha och kött, som Tobias ville ha. Så det slutade med att vi åt struts och kudu istället. Gott, men trist att de gick ut med en meny som inte stämde. Sedan promenerade vi runt en sväng och hittade en afrikansk restaurang. Vi frågade om vi kunde få äta dessert och det visade sig att de hade buffé där. Så det blev en hel del efterrätt och ännu mer vin! De hade även underhållning i form av dans och sång. Kul att se!
Frukostbuffen i morse var inte heller nån höjdare. så Servicen och rummet får högsta betyg, men jag skulle välja en annan restaurang om jag skulle bo där en natt till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar