Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, juli 29, 2010

Cape Town

Idag har vi åkt ner till Kapstaden. Det vara bar 4 mil så vi var här innan lunch. Trodde att jag skulle vara bakis idag, men jag det har inte alls varit så farligt. Förutom att jag är dunderförkyld och går runt och snörvlar hela tiden. Lagom till Tobias blev bra så är det min tur att vara hängig!
Efter att vi checkat in på Guesthouset, som för övrigt är supemysigt!,åkte vi till Taffelberget. Majestätiskt! Vi tog linbanan upp och promenerade runt där uppe. Underbar utsikt åt alla håll! Resan ner var dock mindre rolig. Det är inte så kul att susa ner 1000m för ett berg när man inta kan tryckutjämna! Kändes som att mitt huvud och öron skulle sprängas! Smärtan försvann dock ganska snabbt, men det tog nån timme innan jag hörde ordentligt igen. Efter det åkte vi till Waterfront. Ett shoppingcenter som ligger vid vattnet. Ganska dyra affärer och inte vidare shopping enligt oss. Jag lyckades dock köpa halstabletter och en näsgrej som man andas in menthol ur för att få bort nästäppan. Har dock gått runt och gapat och snorat hela dagen ändå.
Nu sitter vi på rummet och tar det lugnt och myser. Ganska sliten efter gårdagen och inte på nåt vidare partyhumör...
Hoppas det försvinner till helgen så att vi kan ut och göra Kapstaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar