Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, juli 05, 2010

Big Lake Run

DSC_0494

I lördags var det dags igen för Big Lake Run! Vi startade från Borlänge vid 10 och det tog inte lång tid innan vi var en hel rad med veteranbilar som åkte mot Rättvik. Några mil och kisspaus senare var vi framme vid 11.30. Vi parkerade på en fotbollsplan med ca 520 andra bilar. DSC_0460

Vi gick runt och kollade på alla andra bilar, pratade och det dracks en del öl. (inte jag dock som var chaufför). I år igen var det super varmt. Varmaste dagen i år. Och det kändes vill jag lova! Vi var helt kladdiga av svett och solkräm. Att sedan sätta sig i en bil gjorde ju inte att det blev svalare! bilen
Denna Chrysler 300 körde jag!

Färden gick runt Siljan via Tällberg, Leksand, Sollerön,  Mora och tillbaka till Rättvik. Har ni inte varit i Tällberg eller  nån annan by runt  Siljan tycker jag verkligen att ni ska åka dit. Det är väldigt vackert!

DSC_0437
Det tog ett bra tag att åka runt, med en hel del stopp. Kisspauser, glasspaus, matpaus och en hel del prat med alla andra som var med. Det roliga med att åka runt är att så fort man stannar så är det flera andra bilar som stannar, så man träffar en hel del nytt folk!
När vi kom tillbaks till rättvik kastade vi oss i sjön och svalkade oss. Lovely! Sedan cruisade vi runt i Rättvik en  sväng innan vi stannade och tittade på alla andra bilar som åkte runt.DSC_0546

DSC_0596Finaste bilen enligt mig!


DSC_0558DSC_0627

Igår var vi ganska sega och slappade halva dan. Det var ännu varmare och kvavt ute. Så fort man rörde på sig blev man svettig! men jag pallrade mig iväg till gymmet en sväng och sen var jag och handlade och fikade med mormor.

Idag har jag jobbat igen,  det är sista veckan innan semestern. Och om en vecka åker vi till Sydafrika! Längtar!

1 kommentar:

  1. Hej.tack för Din komentar till Oldsmobilen..Vi som äger den bor i Degerfors och ska givetvis till Big Lake även i år...Ha ett gott cruising år:-)Hälsningar Kalle o Åsa

    SvaraRadera