Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, juli 31, 2010

Cape of good hope

Igar begav vi oss ner till Godahoppsudden. Det var langre an vi trodde ner dit. 6 mil... Men vi styrde bilen nerat och pa vagen akte vi forbi Boulder's Beach. En strand som ar naturreservat for pingviner. Massor av pingviner overallt och man kunde ga pa stranden och komma valdigt nara dem. en av dem attackerade till och med min sko!
SEdan fortsatte vi resan soderut. vi parkerade vid cape point, udden som ligger langst soderut, och gick till goda hopps udden. Och jag kan saga att jag ar glad att jag gift mig med en sa talmodig man! En Helen som ar forkyld och har feber ar inte att leka med pa semestern. Men diverse utbrott och klagomal senare sa stod vi uppe pa udden och beskadade den underbara utsikten! Det var helt klart vart att promenera dit aven fast det kom en hel del fula ord ur min mun pa vagen!
Efter det akte vi tillbaka till vart bed & breakfast (som forresten ags av en svensk och jag varmt kan rekommendera! http://www.antrimvilla.se/) och bokade hajsafar i pa mandag. nu ar det bara att halla tummarna foa att det ar bra vader och att hajarna dyker upp!
Eftermiddagen och kvallen spendeardes i det storsa shoppingcenter jag nagonsin sett! En extra vaska till hemresan, tva trojor, en klanning och ett par skor inforskaffades. Samt lite mat och glass! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar