Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, januari 02, 2010

Gott nytt år!

Oj, vilket kalas det blev!
Vi var tolv personer där och kvällen börjades med fördrink och mingel. Sedan blev vi indelade i lag om fyra personer. Ett lag fick göra förrätt, ett lag huvudrätt och ett lag efterrätt.
Jag var med och gjorde efterrätten som var hallon och blåbärs glass med mandelflarn och choklad garnering. Mumsigt!
Och väldigt roligt! Man fick chansen att samarbeta med folk man inte kände och det blev många skratt!

När alla var klara satte vi oss ner och varje grupp fick servera sin rätt och presentera vad de lagat.
Till förrätt fick vi Gustavskorvröra med äpple på lingongrova, samt lufttorkad skinka med philadelphiaost och torkadtomat röra. Huvudrätten bestod av rådjurssadel med rostade rotsaker och en rödvinssås med smörstekta kantareller.
En riktig brakmiddag!

Efter middagen roade vi oss med lite foosball spel och mingel. När klockan slog tolv gick vi ut och skålade och sköt lite fyrverkerier.

Sen började vi leka charader. Tjejerna mot killarna och vi hittade på filmtitlar åt varandra. Många skratt vill jag lova! Det blev oavgjort då killarna vann första omgången och tjejerna andra.
Vi blev kvar ända till halv fem innan vi packade in oss i bilen och åkte hem. väl hemma åt vi lite mackor innan vi gick och la oss vid sex. (Vid den tiden har jag vanligtvis gått upp!!!)

Nyårsdagen spenderades på soffan. Vi spelade Nintendo wii och var allmänt sega. vid fyra pallrade jag mig ut på en kort löptur. Kände mig lite rastlös ;)
Sen grillade vi kyckling och åt potatissallad. Gott! Med fruktsallad till efterrätt. Kvällen avslutades med Europa, frågespelet sam några omgångar Bezzerwizzer till långt in på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar