Följ mig på Instagram: @helenwil

onsdag, januari 13, 2010

Vila och linedance

Kunde verkligen inte somna igår. Låg bara och snurrade i sängen hela natten och när klockan ringde orkade jag knappt öppna ögonen! ställde om klockan och struntade i att träna. Har gått runt i en dimma hela dagen ändå för att jag varit så trött!! Jag får köra ett extra hårt benpass imorgon nu när de fått vila från löpningen idag ;)

Efter jobbet åkte jag och mamma och dansade linedance. Roligt var det! kom ihåg de flesta danserna från i höstas trots att det var ett tag sen! Kan säga att det var mycket roligare idag när jag hade massa energi! Under dieten var jag ganska trött och seg i huvudet så det gick betydligt fortare att lära sig den nya dansen idag.
Jag fastnade för linedance när vi bodde i San Diego. då var jag till en nattklubb som varvade linedance och vanlig dansmusik. De hade även danslektioner varje kväll innan baren öppnade. Det så så häftigt ut när alla dansade samma steg så jag ville också lära mig.
Jag tycker det är kul att dansa, men jag är ganska (läs väldigt) stel i höfterna och när man ska kombinera händer och fötter i olika danser är jag helt lost. så linedance passar perfekt!! Inte mycket sväng i höften, inga armar och ingen partner!!

Så här ser det ut på InCahoots när det dansas!! Häftigt!!

Nu ska jag hoppa i säng så att jag är pigg och orkar köra ett extra hårt benpass imorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar