Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, januari 15, 2010

Ont i rumpan!

Grym träningsvärk i rumpan och framsida lår nu. Gick till gymmet igår med inställningen att jag skulle ta i för kung och fosterland. Ändrade upplägget lite och körde leg extension först. Detta för att trötta ut låren lite med syfte att komma åt rumpan i den andra övningarna. Fortsatte med incline leg press med två ben följt av ett ben i taget. Det brände i rumpan rejält kan jag säga!! Avslutade med sittande benpressmaskin med benen ihop.
Klämde även in lite biceps och mage. Idag har jag känt hur träningsvärken blivit värre och värre i både benen och magen. Härlig känsla! Men jag tror jag hoppar löpturen idag och tar en promenad istället!

Igår på jobbet kom en kollega som är mammaledig och hälsade på. Hon hade sin lilla son med sig som tultade runt i korridoren. Söt!! hon kom in till mig och sa att hon hade hittat min blogg och bad att få gratulera till framgångarna i denna ytterst märkliga sport. Jag skrattade och tackade! Och ja, man måste nog vara lite speciell för att tycka att det är snyggt och att det är kul att träna så mycket. Visst är det väl tur att vi alla är olika!!

Imorse passade jag på att träna innan jobbet, axlar och bröst fick det bli. Jag visste inte när och om jag skulle hämta Tobias, så jag ville ha träningen avklarad. Nu fick jag lite tid över efter jobbet istället då han inte kommer till Borlänge för ens klockan 20.
DSC00034
Dagens form!


På lunchen passade jag på att ta mig en liten promenad. Det är ju nästan blidväder ute nu när man är van vid –25! Härligt och väldigt vackert längs vattnet!!
DSC00036
Väldigt fina iskristaller på träden ute nu.

På efter middagen ringde det på dörren på kontoret och det kom ett blomsterbud. Receptionisten tog blommorna (se nedan) och gick till mitt rum. Men på vägen gick hon förbi flera andra kontor. Nyfikna som alla är kom det ett lämmeltåg till mitt rum för att se vad det var för blommor och vem de var ifrån. Vita rosor (min favoritblomma) fick jag från min kära make!! Och alla stod utanför och var avis och tyckte att det var väldigt romantiskt. Det tyckte jag med och går fortfarande runt med ett fånigt leende!!

Nu har jag pillat i mig mellanmål. Ska snart klä på mig och åka och handla lite tills ikväll. Sedan ska jag till Borlänge och promenera lite i väntan på Tobias.

På återseende ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar