Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, mars 15, 2010

Kort och intensivt

Det är vad mitt styrkepass blev idag.
Det som började som en skitdag vände till något bra!
Tänkte åka till gymmet imorse och träna. Pallrade mig upp och åt frukost, när jag skulle packa väska hittade jag inte mina straps! Letade som en galning och varet lite ledsen när jag inte hittade dem. Fick dem av Michelle när vi precis hade lärt känna varandra! Så de har hängt med ett tag.
Efter ett tag var jag tvungen att åka så jag tänkte att jag får leta mer ikväll. Gick ut och startade bilen, slängde ett öga på termometern -10 och upptäckta att handbromsen var åtdragen. Självklart hade den frusit fast. Toppen! Envis som man är försökte jag ändå åka iväg. Men med isgata och uppför när man ska härifrån fick jag snällt ge upp och gasa in bilen på tomten igen. Var för sent för att jag skulle hinna gå ner och träna så jag gick in och läste tidningen istället. Promenerade sedan till jobbet när det var dags.
Efter jobbet kom mamma och hämtade mig. Vi skulle till Borlänge och dansa Linedance. Inte ett dugg sugen var jag, ville hellre gå till gymmet. Men väl där var det superkul och jag är glad att vi åkte! Sen bar det av till mamma och pappa för att låna en snowboard (ska ut och åka med bästa kompisen imorgon)
Mamma var snäll och lånade ut sin bil till mig så att jag hann åkt till gymmet träna. Nu hinner jag även träna imorgon innan jobbet så att jag har hela kvällen fri för brädåkning. Det var ett tag sen så det ska bli superkul! Tack mamma för lånet av bilen och tack Lina för att du tjatar ut mig till backen!
Under kvällens intensiva pass hann jag med: stående bicep curl, bakåtlutad curl, cable curl, sittande baksida lår, marklyft med hantlar, enbens marklyft och dropset i sittande bencurl. Avslutade med lite ländrygg också. Det var en del supersetande och pulsen steg en del! Det bästa med passet var att de hade mina straps i receptionen! Måste ha glömt dem förra veckan! Så nu kunde jag lassa på fullt i marklyften ändå!
Nu har jag pillat i mig lite protein och grönsaker, duschen och sängen hägrar! Har ju en fullspäckad dag imorgon med!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar