Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, februari 02, 2010

Storkok

Har ägnat kvällen åt att laga mat. En stor kycklinggryta med morötter, vitkål och svamp blev det. Vart så sugen på curry idag på dan och nu har jag lagat en hel gryta med curry. Får äta det i flera dar nu så jag lär nog tröttna istället :)

I söndags tittade vi på slalomen och myste. Sen började vi planera semestern. En försenad bröllopsresa! Vi hade tänkt åka ner under fotbolls VM, men nu är ju inte Sverige med, så vi åker efter. Kruger park, Durban, Garden Route, Kapstaden och vinprovning hade vi tänkt hinna med. Fullspäckat schema! Längtar! dock var vi lite oense om hur vi skulle lägga upp planeringen, men nu har vi fått fram en preliminär tidsplan. Till helgen ska vi boka flyg och boende.

sydafrika_flagga

Igår var jag och mamma till Borlänge och dansade. Jag tränade innan jobbet för att hinna. Axlar och bröst fick sig en omgång och det känns idag kan jag lova!
Idag var det dags för rygg och triceps efter jobbet. Ganska mycket folk på gymmet. Funderar på att träna senare för att slippa vänta/byta övningar mitt i passet.
Jag har alltid tyckt att ben har varit det tråkigaste passet att köra. Jag har alltid bävat för de dagar jag har tränat ben och rumpa. Men senaste halvåret har det ändrats. Nu ser jag fram emot att få köra ben! Känna hur mjölksyran och tröttheten tar ut en totalt. Nu är det istället rygg som är det tråkigaste att träna. Jag tycker att utvecklingen går långsamt och det är svårt att få den där tröttheten och pumpen som jag får i alla andra muskler. Men det är bara att bita ihop och kämpa på!
Imorgon blir det nog ett boxpass på kvällen. Och lite mage och vader i gymmet.
Nu väntar sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar