Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, februari 13, 2010

Äntligen helg!

Igår var det ben som stod på schemat. Var ganska trött efter jobbet, men jag gav mig fan på att få till ett bra pass. När jag värmde upp peppede jag mig själv och på nåt vis kände jag mig helt plötsligt pigg och stark! Lassade på ordentligt i benpressen. 20 kg mer än förra veckan. Stönade och stånkade mig igenom 6 set. Fortsatte sedan med enbenspress, benböj och leg extension.OMG vad det brände i benen! Hann även lyfta tungt med biceps och lite mage inne Tobias kom och hämtade mig. Sen lyxade han till det och lagade mat medan jag duschade! Vitlöksbröd och kycklingwok! Mums!

Idag har vi varit i Romme och åkt skidor. Inte det smartaste efter ett tungt benpass kanske. Men jag brukar få träningsvärk ca 24 timmar efter passet, så hellre idag när jag är trött än imorgon när jag är stel! Och mycket riktigt så har träningsvärken kommit krypandes nu på kvällen. Ser ut som jag har skitit på mig när jag går!

Efter skidåkningen kollade vi på OS invigningen som vi spelade in inatt. Eller vi såg väl början av den iaf, sen sov vi båda två! Kvällen avslutades med hemgjorda hamburgare och nybakta semlor. Att det kan vara så underbart gott med en brödbit med grädde på!!

Nu är det dags för skidskytte och en kopp te, om jag kan hålla mig vaken!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar