Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, februari 11, 2010

Vilodagen blev ingen vilodag

Helgen som var gav vi oss ut på sjön igen och åkte långfärdsskridskor. Inte lika kallt och i sällskap av bästa kompisen med make resulterade det i en längre tur. Det var dessutom RunnWinterWeek med massa aktiviteter och mycket folk ute!
På kvällen tittade vi på Melodifestivalen (som för övrigt blivit ett ointressant jippo) och lekte charader. Barnsligt roligt!
I söndags kväll åkte Tobias till Karlskrona och jag åkte till Borlänge på danskväll med mamma! Kul!

Veckan har varit fullspäckad med aktiviteter, har dessutom sovit väldigt dåligt så när jag väl har haft tid över har jag inte orkat ta tag i det som behöver göras. Men det löser sig nog!
Måndagen bjöd iaf på dubbelpass. Styrka på morgonen för vi hade planerat att dansa på kvällen. Men sen var mamma tvungen att ställa in så då blev det ett boxpass på kvällen istället. Det blir jobbigare och jobbigare för varje gång! Fick upp pulsen rejält den här gången!

Igår gav jag mig ut på en löptur. Jag sprang ut till backen för bästa kompisen var där och tränade slalom med barnen. Sen vart det några intervaller upp och ner när jag väntade på att hon skulle bli klar. Jag har sprungit upp för den där backen otaliga gånger sommartid och spenderat många timmar på skidor. men jag har nog aldrig sprungit uppför när det varit snö tidigare! Jobbigt värre!
Vi avslutade kvällen med te och mackor i vårt kök!
Idag skulle jag träna innan jobbet, för jag skulle ha föreläsning på kvällen. Men jag var för trött så jag orkade verkligen inte gå upp!! Jag tänkte ta en vilodag istället! Men när jag kom hem så visade det sig att de inte streamar föreläsningen utan man får nöja sig med en powerpoint presentation om man inte är där. Besviken satte jag mig och pluggade lite en stund innan jag bestämde mig för att åka till gymmet. Och jisses vilket pass det blev! Axlar och bröst vart det. Jag pressade med vikter jag inte ens vågat prova förut! Och axlarna fick jobba tills det brände i dem! LOVELY! Var jobbigt att köra hem sen!
Snapshot_20100211_1_0Nu har jag pillat i mig en protein smoothie och en apelsin.
Funderar på att avsluta kvällen med ett bad innan det är dags att sova.

Förresten är Tobias på väg hem nu! I LIKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar