Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, oktober 29, 2009

Smärta...

Med ett ord kan jag beskriva de senaste dagarnas promenader. Smärta! Jag har sån grym träningsvärk i rumpan och skenbenen. Att gå uppför känns bra, att gå på plant underlag går an. Men när jag ska gå nerför ser det ut som att jag har skitit på mig. riktigt stapplar mig fram!! Väntar på att det ska bli bättre så att jag kan gå ut och köra ett till intervallpass. Jag är även alldeles öm och blå på ryggen efter massagen. Öm, stel och ont. Men det är ju för en bra sak och jag känner mig skönt avslappnad trots ömhet.

Igår hade jag ett par stövletter på mig, när jag var ute och gick på lunchen kände jag hur det högg till i stortån/mellanfoten. Det gjorde bara ondare och ondare hela dan och imorse när jag vaknade var jag jätte öm och svullen. haltade mig ut på promenad efter att ha smörjt in mig med zon och linement. Känns bättre nu så jag hoppas det försvinner snart!

Efter promenaden fick jag mig en överaskning. Gick ut till bilen och skulle starta den och skrapa rutorna. Sätter i nyckeln och vrider om, biljäveln startar inte!!! Svinsur vart jag!! Packade på mig mina väskor och började knata istället.
Blöt i håret så det frös och nerför hela vägen vilket gjorde svinont i benen. Arg var jag när jag kom fram.
Såg fram emot en kopp kaffe och lite värme. Tills jag insåg att kaffe inte är gott utan mjölk så det blev stående på mitt skrivbord hela dan.
Har varit hopplöst trött idag och tuggat så mycket tuggummi att jag har ont i käkarna! imorgon får det bli saft istället ;)

Positivt för dagen var att jag noterade en ny lägsta vikt, nästan 4.5 kg har jag skalat av! Super!
Nu blir det te och mys innan jag ska sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar