Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, oktober 19, 2009

Matlagningsprogram på diet...

Varför börjar jag alltid lusläsa tv tablån efter matlagningsprogram när jag går på diet? Sitter och stirrar på tvn och bara längtar tills jag får laga allt gott!! Men sen när jag inte går på diet är jag inte sugen på alla konstiga saker de lagar.
Rachel Ray är ett favorit program. Hennes mat och bak ser alltid sååååå god ut. Vill bara kasta mig över allt!!
Blir sugen på att baka hela tiden också. Gjorde en toscakaka med äpple och kanel hos mamma och pappa igår. Guuuud vad gott det luktade!!! Men jag tror lukten stillar suget lite, för jag var inte alls sugen på att smaka när det var klart.
till helgen är jag ensam hemma. Då ska jag fixa naglarna, simma och baka bullar. en sort med äpple och en sort med kardemumma. Sen ska jag frysa in det och äta efter tävlingen. Mumma!!

Träningen idag gick bra. Fick bra kontakt med hamstrings och hade energi genom hela passet. Sen var det dags för cardio och då var energin slut. Tvingade mig igenom 30 min, men höll lite lägre tempo än vanligt. När jag sedan klev av bandet kände jag mig helt yr. det var jättejobbigt att gå till bilen och åka hem! Var dessutom tvungen att lasta ur sommardäcken ur skuffen. Då var det tur att det inte var nån i närheten, för då hade denne fått sig en rejäl utskällning!!
Kastade mig över min kycklingsallad som stod i kylen och väntade. Gudomligt gott!!

Funderar på vad jag vill äta efter tävlingen. Vi ska gå ut på restaurang då. Men jag kan inte komma på nåt speciellt som jag vill ha. Messmör vill jag ha. Men det kan man ju inte äta på restaurang. Och grönsaker med cashewnöts dipp...

Nä, nu ska jag ägan mig åt tvn innan det är dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar