Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, oktober 20, 2009

Energi!!

Ibland undrar jag vart all energi kommer ifrån!
Var jättetrött på jobbet. fick kämpa mig igenom dagen, som för övrigt kändes som den var 20 timmar lång! Men sen bar det av till gymmet. När jag satte mig på cykeln och började trampa igång benen kände jag att det skulle bli ett bra pass.
Grymt mycket mjölsyra i mina små axlar! Och högt tempo igenom cardion efter! Super!! Tänk vad man kan trampa på med lite musik i öronen!!
Nu är matlådorna fixade. Fisk och grönsaker är redo och jag ska snart äta mitt sista mål. Sen är det dags för sängen! Längtar till imorgon, då är det höjning och jag får fylla på förråden med kolhydrater! mums!

På jobbet vid fikat får jag ofta frågan om jag inte vill ha bullar, kakor etc. Men konstigt nog är jag inte alls sugen på sötsaker. Mer mat står högre på min lista! Tänk att bara få äta massor av klyftpotatis. Det längtar jag efter! Att kunna äta tills jag känner mig nöjd, inte efter att få äta massa godis!!
Men att varje dag se att det händer något på kroppen, att se hur formen sakta men säkert blir bättre och bättre motiverar mig till att fortsätta! Jag vet att det kommer att vara värt det när jag väl står där på scen. Tanken att ge upp har inte ens slagit mig!
Nu är det dags att sova, imorgon är en ny dag. och en dag närmare målet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar