Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, maj 12, 2009

Vilse

Om möjligt ännu tröttare idag, sov dålig en natt till. Så idag har det druckits stora mängder kaffe!!! Tur att jag tycker det är gott!!

Var in på eniro och kollade ut ett löpspår igår. Eller, det är ett skidspår, men jag kollade på kartan och det så ut som det var vägar där sommartid också. Så idag gav jag mig iväg. 12 km hade jag räknat ut att det skulle vara. Startade i ett lugnt tempo. Det var länge sedan jag sprng så långt och så visste jag inte hur kuperat spåret var. (och om man springer långsamt första gången är det mycket enklare att förbättra tiden)
Det hela började med 3 km uppför, tänkte att det var ju skönt, då måste det ju bli massa nerför senare under passet. Hittade de flesta vägarna, men efter två felspringningar bestämde jag mig för att välja den största vägen vid en korsning. Detta slutade dock med att jag kom in på en väg som jag trodde skulle svänga, men aldrig gjorde det. Så efter 7 km valde jag att vända och springa hem igen. Jag får springa andra hållet nästa gång och se om jag kommer till samma ställe!!
Det var iaf skönt att komma ut på en lång runda. Och jag klarade av att jogga hela tiden! Stannade bara en gång och knöt skorna.
Det slutade dock med dubbelt så stora blåsor som förra gången. Även fast jag tejpat, tagit på mig tjockare strumpor och dragit åt skorna hådrdare. Plus att mina ben skulle behöva en rejäl massage. Men jaja, det som inte dödar härdar ;)
Nu är det dags för sängen och en bok, ska bara packetera maten i lådor först!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar