Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, maj 24, 2009

En härlig helg hos goa vänner!

Helgen har spenderats i Stockholm hos goda vänner. Mycket skratt och god mat och min slitna kropp har fått vila från allt vad träning heter. Motivationen ligger på topp till att fixa formen till sommaren nu!!
Torsdagen var vi och tittade på båten som låg vid stadsgården. vi hade en kompis som ville åka ner och få sig en rundtur och han var snäll att ge mig skjuts ner! toppen!!
I strålade väder försvann vi ner i burken. Det blev en rejäl genomgång med många frågor.
Efter det letade vi reda på ett hotell och slappade och gick på bio. Änglar och demoner såg vi. Helt klart värd pengarna!

Den fina båten!


Fredagen inleddes med en mysig hotellfrukost. Mumma! När vi satt där och åt såg vi helt plötsligt våra grannar från Falun promenera förbi utanför! vilket var toppen, för Tobias hade lovat dem en tur på båten. så vi bestämde en tid och checkade ut och åkte ner till Stadsgården. Efter en till tur ombord begav vi oss söder ut. Ner till Sorunda och Tobias kollega med familj. Jag har aldrig varit där, så det var kul att komma dit och hälsa på! Det bjöds på våfflor och vi fick en dvd med bilder och bildspel från vårat bröllop! Superfina bilder!! Jag måste definitivt köpa en ny kamera!! Efter middagen tog vi oss en promenad med deras lilla valp och jag fick prova kameran. Jag ska nog skola om mig och bli fotograf!! Det var ju jättekul!!
Det blev en lugn och mysig kväll med trevligt sällskap och många skratt!!















Man kunde ta riktigt detaljerade bilder med deras kamera.

Lördag var det dags att bege sig in till stan igen. Vi åt frukost i lugn och ro innan vi gav oss av. Vi stannade till på IKEA i Kungens Kurva. För stort och för mycket folk. Men vi lyckades ändå inte gå därifrån tomhänta. Behållare för sopsortering och assietter shoppade vi. Efter lunchen åkte vi till Pampas marina och två andra av Tobias kompisar. De bor på en båt som ligger där, mysigt värre ;)

Lördag eftermiddag spenderades i en gummibåt på Stockholms vatten!. Vi njöt av solen och fick oss en sightseeing av Stockholms öar. Väldigt vacker stad och jag har sldrig sett Stockholm från det hållet tidigare! (då skulle jag ha haft den där superkameran)

Tobias på sightseeing!

Sen var det dags för tjockisen att komma hem (hon är gravid) och vi ställde till med matlagning och grillning. Väldigt gott och trevligt och det hela avslutades med chokladfondue!
Vi lärde oss även att alla kineser använder kulram och ett djur som kan vara bra att ha när man inte ser är en uggla eller en lysmask. Man blir allmänbildad av sällskapsspel!
Efter ännu en trevlig kväll kröp vi till kojs i deras mysiga gästrum!

Söndagen inleddes med att vi vaknade till sol och vågskvalp utanför fönstret. väl uppe bjöds vi på smoothies, färsk frukt och nybakade scones. Definitivt ett ställe jag vill åka tillbaka till!!
Efter en mysig frukost på däck åkte vi hem till farmor och farfar. Där fick vi i oss både lunch och fika innan vi begav oss in tills stan igen.
vi hann med en kaffe med systers pojkvän i gamla stan innan det var dags för mig att vinka av Tobias. :(
På kajen träffade jag på flera gamla lumparkompisar, trevligt, varav en av dem berättade att hon brukar läsa denna blogg. Typiskt, nu måste jag ju börja tänka på vad jag skriver ;) Fick även bassning för att jag är så dålig att uppdatera på helgerna. Men det är ju då jag har sällskap och vill inte slösa bort tiden framför datorn.

Nu är jag iaf hemma igen efter en toppen helg! Mycket god mat, fick och lite godis har inmundigats. Kroppen är utvilad och det är dags för vardagen igen.
Hatar vardagen, den innebär ju att Tobias jobbar och jag är ensam hemma. Den här veckan ska han dessutom vara ute till sjöss så jag kan inte ens prata med honom. Nä tacka vet jag helger när jag får träffa mannen i mitt liv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar