Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, juli 28, 2009

Dagarna bara springer förbi!

Sista dagen i San Diego. Vi ska snart göra oss iordning för att gå ut och äta middag. Vi skulle ha gått ut med Michelle och Peter, men Peter har magsjuka och har spytt hela dagen. Michelle mår lite bättre så hon följer nog med en stund. Lite tråkigt att han skulle bli sjuk nu! Men sånt kan man ju inte rå för. Idag har vi åkt runt och fixat lite smågrejer innan vi ska åka hem. Bara tagit det lugnt! Har köpt skor till brölloppet i augusti, superfina!!

Vegas var iaf väldigt roligt, men jobbigt.

Vi upptäckte att Stratosphere ligger lite off, man får ta taxi ner till södra änden så fort man ska gå ut, för det är där alla bra ställen ligger. Men då vet vi det till nästa gång!
dagarna spenderades med att gå runt i alla casionon och spela bort lite pengar. Vi försökte hålla oss inne så mycket som möjligt då jag tyckte att det var för varmt ute. Efter 10 min var jag jätte arg och genomsvettig. Är glad att pojkarna stod ut med mig!

Fredag kväll passade vi på att fira vår bröllopsdag. (vi hade planer alla andra kvällar). så 18.30 fick jag order om att vara klar. Vi knallade ner i foajén och där stod en limousine och väntade på oss. Champagne och cruising på strippen. Inte illa! Fick även ett par diamantörhängen när vi satt och skålade!! Turen avslutades med att besöka A Special memory. Det lilla kapellet där vi gifte oss i oktober 2006. Vi tog lite kort och skålade innan vi åkte tillbaka till hotellet.
efter det åt vi middag i tornet på Stratosphere. När vi satte oss hade vi utsikt över hela Vegas och solnedgången!! Det roliga var att restaurangen snurrade, så man fick se hela Vega uppifrån när man satt där. Väldigt mysigt!! men dyrt. dyraste middagen jag någonsin ätit!!
Kvällen avslutades med en drink på the bar at times square på new york new york, och dans till livemusik. En perfekt kväll!!

På lördagen gick vi upp tidigt, trots att båda var trötta och lite bakis. Vi tog taxi till en teater där Michelle skulle tävla i USA Nationals. där blev vi sittande i några timmar då det var flera hundra tävlande med. Hon placerade sig iaf top 10 av ca 50 tävlande. Superbra!!!
Sedan shoppade vi lite på planet hollywood innan vi åkte hem och sov middag.
På kvällen var vi ut och firade med Michelle &:co på Chhesecake Factory. Jag och Michelle delade på två cheesecakes. En med peanutbutter och en chocolate tower. Supergott!!

Söndagen checkade vi ut och tog det lugnt innan det var dags att åka hem. chrille var lite sliten och gick mest runt tyst. På vägen hem stannade vi och åt hamburgare på Peggy sue's diner mitt ute i öknen. Väldigt gott!! vi släppte av chrille i LA vid 21 för han skulle flyga hem idag på morgonen.

Det har varit en superrolig men intensiv helg. Många steg har vi gått så vi är lite slitna idag.

Nu ska vi duscha innan det är daggs för middag och sista kvällen här i San Diego. tråkigt nog. båda hade velat stanna lite längre. Men vi har kommit överens om att åka hit snart igen!!!