Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, juni 11, 2009

Rörigt!

Idag har mycket gått lite galet för mig. Handla först och tänk sen har nog varti mitt motto idag!
Var astrött när klockan ringde imorse och jag var nära att snoza, men skam den som ger sig. Jag tog mig ut på min vanliga runda. Det gick segt idag och tog längre tid än vad det brukar, men gud vad skönt det var efter!!
Sen var det dags för dusch och frukost; in med gröten i micron och hopp in i duschen. Funderade vad det var som luktade konstigt när jag duschade. När jag öppnade micron fick jag svaret; jag hade glömt vatten- igen!! Men den här gången hade jag satt igång micron och eldat havregryn. De hade ganska konstig färg och såg inte så goda ut. men men, det går ju snabbt att göra ny gröt!
På jobbet klarade jag mig bra. Fick mycket gjort och kände mig effektiv!!
Sen var det dags för träning. Gav mig av mot gymmet och skulle handle på vägen dit- ingen plånbok! Det vara bara att åka hem och hämta.
Sen kom jag till gymmet och knallar in i omklädningsrummet- en sko!! Som tur var hade jag springskorna på fötterna när jag åkte dit. Så jag smusslade in dem och hade när jag tränade. Hjärnan har inte varit påkopplad idag!

Nu hade jag tänkt städa och plocka undan lite. Men kroppen är helt slut idag. Seg. Inte så att jag behöver sova, mer energilös och full av träningsvärk. Men imorgon ska jag på studentmottagning så då blir det nog lite mer mat. Det behövs fyllas på i depåerna nu. Så att jag orkar med träningen!

Satt och kollade lite på mina morgonpass också. Jag ligger nog lite högt i pulsför att få ut maximalt. Snittar på 70-80% vilket är lite för högt. Ska nog ställa in klockan och sänka tempot en aning. 65-70% blir nog mer effektivt för förbränningen.

Nä, nu är det duschen och sen TV som gäller!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar