Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, maj 01, 2012

Ny månad!

Kämpar på så gott jag kan med mitt trasiga ben. Utmanade ödet och provsprang några steg i lördags morse. Att jogga gick ok, men när jag provade att trycka ifrån och öka tempot gjorde det ont på en gång. Skit! vill att det ska gå över! Annars var det vila som gällde i lördags. Och jobb på eftermiddagen. Jobbade på söndagen också och avslutade dagen med ett kettlebellspass och en stund på stairmastern.
Måndagen spenderade i skolan. Inte många som var där… Fick sedan skynda mig till gymmet för att hinna med ett benpass innan de stängde. Känns gott i benen idag!

Kvällen spenderades med gosa vänner i solen. Grillat på verandan och mycket skratt! Perfekt! Det enda dåliga är att det är så mycket pollen ute nu!. Nyser, röd i ögonen och allmänt hängig. Önskar mig ett rejält regnväder!

Idag har vi inte gjort så mycket. Sov tills vi vaknade. Vi blev dock väckta 7.15 då marinens musikkår ansåg att det var en bra tid på dygnet att marschera runt på gatorna! Vi lyckades dock somna om någon timme till! Sen har vi plockat lite hemma, tränat och bara umgåtts! Kvalitets tid med varandra helt enkelt!
Träningen idag bestod av bröst och biceps. Hade dock bara ätit frukost innan och det hade gått alldeles för lång tid mellan den och träningen. Orkeslös och omotiverad tragglade jag mig igenom passet. Jag fick ta min “efter-tränings-drink” bestående av Fairings Rapid Hydro Blend, Fast carbs och L-Glutamin mitt i passet. Det gjorde dock susen och jag piggnade till lite i slutet av passet. Lärt mig till nästa gång. Ha alltid en proteinshake i väskan!

image
Så här kan det se ut på gymmet när det är dags för en WOD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar