Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, maj 24, 2012

Spring i benen och kräkvarning!

Dagarna tuggar på som vanligt här nere. En hel del skrivande i skolan fortfarande. Skriver så fort jag är hemma! Varvar som vanligt med föreläsning, träning och jobb. Men nu är det bara ett arbete kvar att skicka in. Det ligger klart i datorn och ska bara läsas igenom och små justeras under morgondagen. Har jobbat på bra i vecka för att kunna vara ledig i helgen och njuta av bröllop och sol! Nästa vecka är det dags för hemtenta, vilket blir det sista att göra för denna termin. Sen har jag helt plötsligt tagit mig igenom två år av utbildningen. Hur gick det till!?!?

Vaden blir långsamt bättre. Testade en lätt joggingtur i tisdags, vilket funkade ganska bra. Ingen smärta, men jag känner mig stum och har svårt att tycka ifrån när jag ska öka tempot. På onsdagsmorgonen kändes det lite stelt, men det gjorde inte så fasligt ont. Bra! Gav mig därför på ett spinningpass igår kväll som träning. Skönt att få svettas ordentligt! Var på återbesök hos sjukgymnasten idag. Efter lite känn, kläm och massage samt diskussion av smärtnivå och känsla trodde hon att brosket i fotleden blivit klämt och inflammerat. Så kyla, stretch och massera för att öka blodflödet och påskynda läkningen. Trappa upp träningen i lagom takt. Är det stelt och gör ont dagen efter ett pass är det ok, gör det ont i två dagar har jag ökat belastningen för fort. Balansgång! ca 6 veckor trodde hon innan jag skulle vara bra, men det kan ta hela sommaren innan jag blir smärtfri. Men det funkar. Varierar träningen mer tack vare detta och hittar alternativa träningsmetoder. Jag är glad så länge jag får träna överhuvudtaget!

Styrketräningen den här veckan har gått superbra! Jag har varit lite trött och seg när jag kommit till gymmet, men när jag väl kommit igång har jag ökat vikterna i flera övningar! Toppen!

Idag var jag till Ronneby för att köra ett crossfit pass. Åkte dit glad i hågen för nyfunnet träningssällskap! Den här gången var det inte jag som bestämde vad vi skulle göra, utan jag kom bara dit! Upplägget på WODen såg ut så här:
20 box jump
20 burpees
20 push up, lyft händerna i nedre läget
20 kb thrusters
20 knees to elbows
5 varv på tid = 100 reps av varje eller 500 reps totalt!

Jag tog mig igenom på 33.01 min
Med en medelpuls på 87% och max på 94%. Kräkvarning på hög nivå! (Eller spyfys som
Maria kallar det) Det gick till och med så långt att en av oss gick och hämtade en papperskorg mitt i passet! Trött och lätt illamående när jag åkte hem igen! Love it!!

Slagna hjältar efter dagens WOD. Desi försöker visa upplägget, men det syns inte så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar