Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, maj 17, 2012

Jag skriver och skriver…

…men blir aldrig färdig! Denna dag har varit tillägnad studier. Vi får nämligen besök av bästaste barndomsvännen i helgen! så jag passar på att plugga så mycket som möjligt för att ha helgen fri! Som tur var har det ju varit hockey på TV hela dagen så jag har fått skriva ostört. med undantag för  träningen då. För den måste ju hinnas med oavsett hur mycket annat jag har att göra.

Dagarna springer förbi här nere, jag förstår inte vad jag gör för att tiden ska gå så fort! Eller, jag får väl skylla mig själv som fulltecknar kalendern varenda dag! Jobb, träna kollegor, skola, skriva arbeten, egen träning, dusch, tvätt, städ mm. Mycket mer hinns inte med. Till och med mannen får stå tillbaka ibland! men jag brukar passa på att planera in mycket när han åker båt och sedan ta det lite lugnare när han är hemma. så här i slutet på terminen är det dock inte alltid så lätt att styra över själv. Men vi får passa på att ta vara på de tillfällen som ges!

Vaden då, jo den tog mig med på en lätt joggingtur och några minuters hopprepshopp. Sedan gav den upp igen. Besökte en sjukgymnast den här gången som trodde att hinnan runt muskeln var för trång och att jag därför fått en inflammation i fästet. Jag har dessutom kompenserat genom att använda de små musklerna längst in i vaden som fäster på framsidan av foten. Därför känns det som om jag har stukat foten, utan att jag trampat snett… Så nytt hopp och springförbud. Stretch, kyla och zon är det som gäller veckan ut. Sedan får jag trappa upp träningen lite långsamt igen. Jag måste tydligen få hinnan runt muskeln att mjuka upp sig och bli mer följsam. Skam den som ger sig!

Jaja, nu ska jag göra mannen sällskap och kolla på sista perioden innan det är dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar