Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, maj 10, 2012

Som en svettig pöl!

Tog mig en tur till Ronneby idag för att träna. Det var dags för mig att testa det omtalade passet indoor walking med Åse. Ett pass som utförs på en avancerad crosstrainer. Supersvettigt! Kan inte påstå att det var stimulerande för huvudet, bara att stå där och toktrampa. Men det fyller ju sitt syfte: förbättra konditionen och bränna kalorier! Hade en medelpuls på på 81% och max på 92%. 520 kalorier brända enligt klockan. Kan definitivt tänka mig att gör om det. Superbra förbränning då man jobbar mycket med överkroppen också!

Åse, jag och Desi. Svettiga och höga på endorfiner efter ett iw pass!

Efter iw-passet fortsatte Johanna, Desi och jag upp i gymmet en sväng för att avverka en wod. Efter lite inventering av tillgängliga redskap kom vi (mest jag) fram till följande upplägg:
4 varv på tid
10 GI Jane's
10 box jump
10 sit ups
10 kb swingar
10 kb push press
Här kämpade vi på i dryga 10 min och pulsen landade på ett medel av 88% och max på 97%. Galet jobbigt och galet roligt! Tackar för bra pepp och sällskap. Detta måste definitivt göras om!







Galet svettig efter passet. Och mycket nöjd med dagens insats!


Söta Johanna är nöjd efter dagens träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar