Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, april 27, 2012

Här har det varit tyst länge!

Men så kan det gå ibland! Styrketräningen har flutit på bra, senaste veckan har jag ökat vikterna i de flesta basövningarna! Kroppsvikten går stadigt nedåt utan några större ansträngningar. Har lagt till några morgonpromenader och skärpt mig med kosten. Men energi finns det gott om!

För dryga två veckor sedan började jag springa lite på löpbandet som uppvärmning, ca 20 min för att få igång kroppen. Inte varje pass, men när jag kände att jag hade tid och lust. Det slutade med en inflammerad hälsena och benhinna. Så nu har jag hopp- och springförbud i två veckor! Men det betyder inta att jag kommer att vila! Styrketräningen är det ju inge problem att genomföra. Och en spinning cykel har vi ståendes här hemma. Det är dock ganska tråkigt att trampa sig igenom ett intervallpass själv och det tar ganska lång tid innan jag får upp pulsen. Så igår efter att jag hade gett axlarna en omgång satte jag ihop en CrossFit WOD med övningar som inte innehöll hopp eller spring.
Thrusters 25 kg
Chins (hoppade upp när jag inte orkade fler)
Armhävningar
KB snatches 12 kg
Sit ups
KB swing 16 kg
Dessa kördes igenom utan vila med 21-15-9 reps på tid. Efter 16.46 minuter var jag klar och helt utpumpad! Medelpuls på 84% och max på 92%. Det går alldeles utmärkt att köra högintensiv träning även fast man inte kan använda benen fullt ut!

Privat då?
Jo, livet rullar på som vanligt med skola, jobb och träning. Så mycket mer hinns det faktiskt inte med! Önskar att jag hade tid att åka hem till familjerna lite oftare… Det går alldeles för lång tid mellan besöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar