Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, april 13, 2012

Lätt illamående…

Landat i soffan efter dagens utmaningar! Tog mig till gymmet imorse för att göra en fettmätning på Thess. Passade på att göra en själv också för att ta reda på utgångsläget. Har lagt på mig muskler, men även en hel del fett. Ska bli spännande att se om jag ökat i massa på “rätt” ställe. Har kämpat med lårsvep och axlar sen senaste tävlingen. Nu är det dags att se om det gett önskat resultat!
Thess skulle även köra ett intervallpass så jag bestämde mig för att jogga lite lätt bredvid. Yeah right! När hon väl satte igång kunde inte jag hålla mig och det slutade med ganska hög puls för mig med.

På eftermiddagen var det dags för dagens “riktiga” träning, dvs den träning som jag hade planerat för dagen. CrossFit! Vi mötte upp ett annat par på basen med samma inställning till träningen: Ju jävligare desto bättre!
Vi började med att köra en Athletic fitness inspirerad hinderbana, över under, höga knän, armgång och flytta vikter. Två varv var där målet var att slå sin egen tid. Roligt värre och sjukt jobbigt! Därefter körde vi en team-WOD, tjejerna mot killarna. Övningarna som ingick var thrusters, box jump, pull ups, armhävning och 200m sprint. Detta gjordes i tre varv där var och en gjorde 21-15-9 reps var. Sjukligt jobbigt och pulsen låg högt hela passet igenom. Denna gång var det vi tjejer som vann! Well done! Nu har vi fått i oss mat och ligger och skruvar på oss i soffan. Så trött i kroppen att det är svårt att hitta ett bekvämt sätt att sitta på! I like!

I helgen väntar jobb, plugg och träning. Som vanligt alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar