Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, april 10, 2012

Kosten har betydelse…

Detta har jag kommit fram till med empiriska försök… en vecka i Bologna med mängder av kolhydrater och fett. Toppat med alkohol. Som bäddat för katastrof. Hela helgen kände jag mig som en zombie på jobbet. Träningen gick skitdåligt. Jag var svag, omotiverad och förbannad. Men man behöver släppa allt ibland. Vila ordentligt och bara njuta av att vara! Njuta av sällskapet! Att man känner sig seg och bakis i flera dagar efteråt är smällar man får ta.
Men det är alltid skönt att komma hem till sina rutiner och vanor. Man inser verkligen hur mycket man uppskattar dem.

Påsken har spenderats hos föräldrarna i Falun. Vi hann nätt och jämt komma tillbaka till Karlskrona innan vi styrde bilen norrut på onsdagen. Fyra hela dagar var vi där uppe. Har inte varit där sedan jul så det var skönt att komma hem lite. Passade på att träffa vänner och cruisa runt i bubblan lite. 2012-04-07 12.54.51
Vi hann även med en snabbfika i huset med hyresgästerna. De sköter om huset riktigt bra! Men jag måste erkänna att jag saknar att bo i hus! Speciellt på sommaren…

DSCN1419
Home sweet home!

Vi har även hunnit med en del träning i Falun. Det har varit välbehövligt då det har slunkit ner både två och tre godisbitar för mycket! I söndags passade vi på att utnyttja crossfit salen på gymmet och körde igenom en WOD. Men att göra burpees och hoppa hopprep efter ett axelpass var ingen höjdare. Vi var supertrötta och illamående i drygt två timmar efter denna!!

2012-04-08 16.40.16

Nu är vi tillbaka i Karlskrona igen. Tillbaka till vardagen. Vilket även det kan vara skönt. Jag har börjat min diet idag. Full fart framåt! Dryga 15 kg räknar jag med att skala bort och det ska bli kul att se utvecklingen där under! Men mer om träning och kostupplägg imorgon. Nu är det dags att sova för att orka med morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar