Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, oktober 14, 2012

Resumé från SM

En summering av min SM upplevelse i Västerås. Tävlade på lördagen och jobbade i Fairings monter på söndagen. Full fart hela helgen!

En 10:e plats blev det för min del. Har inte hunnit kolla så mycket på bilder, men formen kändes bra och jag gjorde mitt bästa. Kunde poserat bättre då det kändes som att jag poserade bättre i Norge. Men, men. Övning ger färdighet och det är bara att fortsätta jobba på sina svagheter!

IMG_20121003_221458
Formen sista dagen på tömningen.

SM-helgen startades tidigt på fredag morgon. Tom och sliten i kroppen gjorde att jag hade svårt att slappna av och inte kunde sova. Så jag gick upp och fixade med det sista som skulle packas. Strax före 10 kom vi iväg. Jag och två tjejer till körde här nerifrån. Eller, de körde och jag låg och halvsov i baksätet.
Vid 16 var vi framme i Västerås och incheckade på hotellet. Bara att vänta på att mannen och familjen skulle anlända från olika håll! Vi 18 var det dags för inregistrering. Halvtimmen innan hade jag varit själv på rummet och jagat upp mig själv, så när det var dags att gå till Aros kongresscenter var jag super nervös! Skickade meddelande till Tobias om att det var kris och att han måste komma och lugna ner mig. Så han sprang från tåget med alla väskor och mötte mig utanför kongresscentret. Bästa mannen i världen!
Registreringen flöt på smidigt och efter det var det bara att bege sig mot hotellet för att lägga färg. Tobias skötte detta med bravur! Därefter lite hår- och nagelfix tillsammans med familj och vänner. 12 pers var vi inklämda på vårt rum som skrattade och skojade tillsammans!

2012-10-04_06-57-03_6592012-10-06_08-41-56_622
Magen på tävlingsdagen och frukosten, lax och ris!

Lördagen startades tidigt. Smink, hår och ett sista lager färg skulle fixas. Allt flöt på bra och vid 9 gick jag och coachen iväg till tävlingen. Vi slog läger tillsammans med Sandra och Pia, som också tävlar för Team Fairing. Sedan var det bara att vänta. Kollade lite på mässan och minglade lite för att lugna nerverna. Kände mig dock ganska samlad och såg fram emot att få gå upp på scen! Pumpade upp och åt snabba kolhydrater för att få bra tryck på scen.

IMG_2026
Pumpar upp
Väl uppe på scen var det riktigt jobbigt! Jag hamnade mitt under en strålkastare också, så det var varmt och jag svettades som en gris! Svetten gjorde även att färgen rann på ryggen och jag fick springa och torka av mig.
Försökte göra mitt bästa, men när det var min tur att gå upp i särbedömningen var jag så trött i axlar och lår att jag inte hade nån känsel kvar! Det resulterade i att poseringen inte gick som jag ville. Lärdom till nästa gång! Öva på att hålla poseringen längre.
DSC_0494DSC_0421
On stage!

DSC_0435DSC_0449

Jag gick som sagt inte till final utan slutade på en 10:e plats. Blandade känslor. Visst ville jag komma till final, men tävlingen i Norge gjorde ändå att jag kände mig nöjd med dessa två tävlingar. Jag var i den bästa form jag någonsin varit! Jag är dock liten muskulärt och behöver bygga mer massa, vilket jag redan är igång med!
Efter tävlingen gick jag ut och åt lunch med familjen. Så kul att de kom och hejade på mig! Kände mig ganska trött och sliten så jag bestämde mig för att gå upp på rummet och vila en stund innan middagen. Men inte då. Tjejkompisarna här nerifrån hade andra planer och vi skålade i champagne och frossade i godis istället! Härligt!

IMG-20121007-WA0000
Bubbel och fudge! Mums!

På kvällen var vi ut och åt på en Italiensk restaurang. Trevligt sällskap, men personalen var nog inte vana att ta emot så stora sällskap. Det var väldigt rörigt med beställningarna, kall mat och något smaklöst. 
Jag åt lax med kavring och hjortron till förrätt samt oxfilépasta till huvudrätt och unnade mig lite vin till maten. Var dock proppmätt efter halva min portion!
Kvällen fortsatte i skybaren med en drink innan vi gjorde en snabbvisit på Bodys SM-fest. Passade på att äta lite kladdkaka och mingla lite innan det var dags för sängen.
Supernöjd med dagen, men helt slut i både kropp och knopp!

Söndagen inleddes med en stoooor hotellfrukost. Njöt och satt länge och åt. Sedan jobbade jag i Fairings monter under dagen.

IMG_20121007_140804

Hann med att luncha lite med familjen innan de skulle åka hem också. Väldigt tacksam för att de tog sig tid att komma ner och heja på mig! Vi ses ju inte så ofta då vi bor så långt ifrån varandra!
TACK alla inblandade för en galet roligt helg!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag måste säga att jag är gryyymt avis på din mage! Jag sa det i Norge och jag säger det igen! Den är superbra! Det är inte många tjejer man ser så många rutor på och mycket bra def.
    Kämpa vidare!
    Hälsn. www.theresethorin.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket! Alla har vi våra styrkor och svagheter. Även du har ju en bra hårdhet på scen. Grattis till placeringen förresten, så ses vi på nästa tävling ;)
      /Helen

      Radera
  2. Jag kan ingenting om sporten, men jag är grymt imponerad av din disciplin och karaktär. Det är väldigt kul att läsa om! Keep it up :)

    SvaraRadera
  3. Tack o bock! Sjukt imponerad av dig med. Skaplig vilja som krävs för att orka kuta så långt! Och peppande att läsa om andra som kämpar, trots att vi har helt olika mål med träningen.

    SvaraRadera