Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, oktober 02, 2012

One done, one to go

En tävling genomförd. Norway Open. Ett bra arrangemang. De hade koll på att alla atleter var på rätt plats vid rätt tid. Och de lyckades hålla tiderna! Trångt backstage som vanligt. Men vi bodde vägg i vägg med tävlingsarenan så vi gick tillbaka till hotellet mellan förbedömning och final.

Vi flög upp till Trondheim i fredags. Invägning på kvällen där arrangören hade lovat en buss som skulle köra från arenan till gymmet där invägningen var. Den kom dock inte i tid och när vi väntat en halvtimme tog vi en taxi ner istället. Ett smart val då vi hamnade ganska långt fram i kön och var registrerade inom en timme… de som kom med bussen vart nog fast hela kvällen! Sedan tillbaka till hotellet för att lägga färg, öva lite posering och fixa det sista med bikinin. Och äta så klart. Ladda upp musklerna med kolhydrater. Tog det dock lite försiktigt med maten då jag vill toppa formen till nästa helg!1U7B2076
Blek och trött vid inregistreringen

Lördagen startades tidigt. Smink och hår skulle fixas. Ett sista lager färg skulle på. Vid 9 gick vi till tävlingen och den långa väntan backstage började. Kände mig ganska lugn, men nervositeten kom och gick under dagen. Förbedömningen gick ok. Såg lite tunn ut i formen och är inte riktigt nöjd med poseringen. Men jag gick till final  och det är jag nöjd med!

_D7D2398
Laddar inför förbedömningen

image
Förbedömning

Efter att vi fått veta att jag var finalklar gick vi tillbaka till hotellet. Åt lite. Powernappade med benen i högläge. Fixade hår och smink. Sedan var det dags för final. Då hade jag fyllt musklerna och formen var bättre. Poseringen satt lite bättre, men det finns några smågrejer jag kan finjustera till SM. Det var även skönt att få prova på t-walken. Jag tog en 6:e placering, vilket jag tycker är helt ok. Jag är nöjd med formen jag har lyckats med och jag har en plan för hur jag ska bli ännu bättre tills på lördag. Några små ändringar i upplägget och lite bättre posering. Då kan ingenting gå fel!

DSC_0624DSC_0616
Från t-walken

image
Den “obligatoriska krabban”

image
Med den fina pokalen!

Nu är uppladdningen inför SM i full gång. Bara några dagar kvar… nervös och förväntansfull!

Och sist men inte minst, TACK till alla er som stöttat mig och gjort detta möjligt.
Fairing Sports Nutrition, som ser till att jag har de bästa tillskotten på marknaden för att få maximalt resultat av träningen.
Lok&Motion och Mari Lax, som sponsrar mig med träningskort och agerar som bollplank när jag lägger upp dieten.
I närheten, som hjälper mig med massage och vaxning inför tävling.
Alla vänner och bekanta som stöttar och peppar.
Men det största tacket av alla går till Tobias. Utan honom hade detta inte varit möjligt. Han peppar, pushar, stöttar, men fram för allt står han ut med mitt förfärliga humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar