Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, september 02, 2012

Supertusingar

Veckans träning har känts bra. Jag har visserligen inte haft mycket energi över, men jag har satsat på att vila mellan passen och verkligen ge allt under träningen. Jag har även varit noga med att tillföra amionsyror i form av amino rush (smakar som saft!) under träningen för att förhindra muskelnedbrytningen. Hoppas att det ger resultat! 

I helgen har jag jobbat och därför har det blivit lite mindre träning. Igår mötte vi upp ett annat par för ett crossfit pass. Det bestod av två team-wodar. Den första var ganska simpel. Vi skulle springa 1,2 km med en 50 kg docka. En i taget skulle bära och alla skulle bära minst en gång.
Andra woden bestod av följande:
Time cap 25 min
1 varv
30 clean and jerk
100 m sprint
10 rope climb
Arbeta två och två och gör hälften var
Därefter max antal varv, en person i taget:
100m sprint
1 rope climb
1 clean and jerk
Vi hann med totalt 19 varv.

Resten av kvällen spenderades med sällskapsspel där jag lyckades vinna två av tre omgångar! Ler

Idag stod det intervallträning på schemat. Jag har raggat tag i en tjej på gymmet som haft ett uppehåll från löpningen och vill komma igång igen. Vi har bestämt oss för att köra ett intervallpass varje helg. Det passar mig bra då hon har mer erfarenhet än mig och kan mer varierade upplägg på intervallpass. Vi fick även med oss en tredje tjej som agerade draghjälp under dagens pass.
Ganska trött och sliten efter jobbet åkte jag hem och bytte om, ovetandes om hur passet skulle se ut… vilket jag är glad för så här i efterhand!
Vi började med att värma upp ordentligt. Sedan skulle vi göra något som tydligen kallas för supertusingar. Upplägget består av följande:
20s löp/30s vila/40s löp/30s vila/60s löp/30s vila/80s löp/30s vila.
Meningen var att vi skulle göra detta 5 varv, vila 2 min och därefter göra det 5 varv till. Målet var tydligen att hinna 1 km per cykel så att den totala sträckan slutade på 10 km. Vi sprang 5 varv, sedan valde vi att jogga 5 min och avsluta med 5 st 40s löp/20s vila intervaller. Detta räckte gott och väl för min slitna ben och mjölksyran satt i ett bra tag efteråt! Jag är dock mycket nöjd med passet och är glad för det stöd och pepp jag fick av de andra tjejerna! Mycket bra träningssällskap.

Nu är det mys i soffan med mannen resten av kvällen och en välförtjänt sovmorgon imorgon! På tisdag är det nämligen dags för skola igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar