Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, augusti 27, 2012

Kämpar på!

Dieten rullar på. Men jag måste erkänna att vissa dagar är tyngre än andra. Som idag. Energin har inte funnits där. Rastlösheten har gjort att jag inte kunnat sitta still, men jag har ändå inte kunnat ta mig för att göra något vettigt. Det har resulterat i att jag vandrat runt i lägenheten. Kollat lite på tv, suttit vid datorn, kollat i kylen, druckit vatten osv. Som tur är har jag helt ledigt denna vecka och ingenting planerat förutom träningen. Så det gör inte så mycket. Dagens trötthet beror troligtvis på att jag lagt om dieten litegrann, vilket fått till följd att jag ätit lite mindre kolhydrater idag. Det i kombination med dubbla träningspass igår har nog satt sina spår!

Gårdagens första pass bestod av intervallträning. Vi värmde upp med att jogga ca 3 km, därefter körde vi 3 km intervaller som bestod av 1 min sprint/1 min gående utfall/1 min jämfotahopp/1 min vila. Riktigt jobbigt och det var nära en spya på sista intervallen!
På kvällen bestämde jag mig för att fortsätta plåga benen när jag ändå var igång och körde ett benpass på gymmet med Thess. Orkade mer än vad jag trodde och vart riktigt nöjd med passet. Jag har inte tappat nämnvärt i styrka under dieten. Trots att jag är trött när jag kommer till gymmet kan jag pressa mig och lyfter fortfarande relativt tungt.

Dagens träning bestod av en lugn morgonpromenad samt lite axlar och vader på eftermiddagen. Nu sitter jag i soffan och längtar efter sängen. Men jag orkar inte gå och borsta tänderna! Dagar som denna brukar jag inte heller kunna sova nåt vidare, så jag väntar nog med att sova tills jag är riktigt trött!
Surplar lite på Fairings Amino Runsh så länge för att hjälpa kroppen på traven med återhämtningen. Men helst av allt skulle jag vilja en äta stor grillad köttbit med färskpotatis till!!

Sneak peak på veckans form:

08 aug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar