Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, augusti 14, 2012

Gummibåtsrace!

I fredags satt jag hemma i soffan och kollade på OS när det plötsligt trillade in ett meddelande från Cissi. Hon undrade om jag vill följa med och paddla gummibåtsrace med henne på lördagen. Jag fick lite info om vad det hela gick ut på och tackade glatt ja! Vi skulle tydligen klä ut oss också. Så på lördag eftermiddag efter jobbet knallade jag iväg utklädd till pirat för att blöta ner mig. Till saken hör att det ordnades en "festival" här nere som kallas Sailet. Det är en årlig tillställning med marknad, tivoli, uppträdanden och utställning av diverse segelbåtar och militära båtar.
Tävlingen gick ut på att man fick en lite gummibåt som man skulle blåsa upp. Sedan kasta sig ut i vattnet och paddla genom en liten kanal, runda en boj och sedan tillbaka till igen. Jag och Cissi kom iväg som tredje båt och vid vändningen låg vi i ledningen. Vi kämpade på faste beslutna att vinna. Men när vi började möta andra båtar gick de helt plötsligt in för att "förstöra för tjejerna som ledde!" Vi var ivälta, nerputtade under vattnet, de försökte släppa ur luften ur båten, sno båten osv. Vi tog oss tillslut i mål på tredje plats men var skitsura för att det fanns så osportsliga medtävlande som bara förstörde för oss och inte de som låg efter. Men men, det var kul i alla fall och ett bra ordnat event!
I ledningen!

Vi blir attackerade och nerdragna i vattnet!


På vägen hem gick vi förbi några av marknadsstånden. Massor av mat och godis såldes och det luktade gudomligt! Vi passerade Ett stånd med texten The Brittish Fudge Company. Jag älskar fudge... så min diethjärna fick nån form av storhetsvansinne och plockade några olika smaker i en påse. Kalaset slutade på 97 kr! Dessa ligger nu i tryggt förvar i kylen och väntar på att bli uppätna... Men det får vänta tills efter tävlingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar