Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, september 25, 2012

Som ett övermoget plommon

Så känner jag mig idag. Kroppen är öm. Överallt. Avslutade gårdagen med massage. Hos Kim på I närheten.Aj! Slingrade mig som en ål för att komma undan hennes händer. Förjävligt ont gjorde det. Men man står ut. Det blir ju bättre av det!
Idag känns det som att jag har träningsvärk i hela kroppen. Kraftlös av dieten. Som ett mosigt plommon. Men längst där inne finns en hård kärna. En vilja. Envishet. Målmedvetenhet. Jag är snart i mål. Och jag ska ta mig i mål i bästa formen jag någonsin haft. Mer än så kan jag inte göra. Sen är det upp till domarna att avgöra om de gillar det de ser. Eller inte.
Men det är ingen dans på rosor. Jag är sliten i musklerna nu. Dieten är påfrestande. Den som säger annat ljuger. Både för kropp och knopp. Men den är även påfrestande för de jag har runt omkring mig. Familjen. Vännerna. Alla blir nedprioriterade. En tävlingsdiet kräver fokus. Speciellt sista veckorna. Mat och träning tar stor plats i vardagen. Man blir disträ och virrig. Men jag biter ihop och hoppas på förståelse från människor i min närhet. Jag är osocial och drar mig undan. Jag lyssnar inte när folk pratar med mig. Jag är långsam i tankarna. Men snart är jag tillbaka. Och jag hoppas på överseende från min omgivning i några dagar till!

1 kommentar: