Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, september 14, 2012

Inspiration!

Flera av minna vänner här nere har jag lärt känna på gymmet. Jag spenderar mycket tid där. Fram för allt nu när det närmar sig tävling. Men det är även mitt sätt att umgås med mina vänner. Jag har ingen fast träningskompis utan tränar ofta med olika personer. Det inspirerar och motiverar mig.
Speciellt en tjej. Hon är som mig. Gillar att ta i. Gillar muskler som syns. Hon kommer fram och vill se och känna. Hon tycker det är coolt att se hur formen blir bättre och bättre för varje vecka. Hon talar även om det för mig. Hon tittar imponerat på mig och öser uppmuntrande ord ur sig. Det peppar mig! Enormt. Hon kommer fram och häver ur sig kommentarer som: "Det är så coolt!". Hon motiverar mig att ge det där lilla extra. Att bita ihop och fortsätta. Även fast jag inte orkar. Även fast jag bara vill lägga mig ner och blunda, för att energin knappt räcker till att ta sig hem. Hon är nog inte medveten om hur mycket pepp och glädje hon sprider omkring sig.
Men grejen är att den här tjejen är gravid. Riktgt gravid. Hon ska ha barn om typ en vecka. Men är ändå på gymmet. För att hon tycker om att lyfta skrot. Det om något är coolt! Och imponerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar