Följ mig på Instagram: @helenwil

onsdag, mars 28, 2012

Vilken underbar helg!

Helgen har varit av toppklass i mina mått mätt. God mat, trevligt sällskap och hård träning. Vad mer kan men begära?? Helgen inleddes i fredags då jag, Cissi och Thess åkte mot Stockholm. Vi skulle spendera helgen hos Ulrica i Vällingby. På schemat stod body pump, step, styrka och spinning. Perfekt! Vi anlände till Stockholm vid 17 tiden och passade på att göra ett pitstop på budo fitness för att kolla utbudet. Jag hittade inget, men Thess shoppade loss! Väl framme hos Ulrica serverades det chilli och grönsaker. Riktigt gott måste jag säga. Vi blev sittande vid bordet fram till midnatt då vi alla var trötta och längtade efter sängen.

Lördagen inleddes med långfrukost i två timmar. Sedan var det dags för Ulrica att hålla pass på gymmet. Tyvärr var det fullt, men vi roade oss på bästa sätt i gymmet istället. Benen var det som fick sig en omgång idag (klicka här för upplägg). Sedan åkte vi hem och fick i oss lite lunch bestående av gårdagens reser. Lika gott idag! På eftermiddagen åkte Cissi in till stan och jag och Thess åkte till Fairing en snabbis. Jag hade beställt tillskott och passade på att hämta det när jag ändå var i närheten. Sedan fikade vi lite med kaffe och bars innan vi återvände till gymmet. Den här gången fick vi sällskap av min syster och vi genomförde ett riktigt svettigt step pass på 35 min. pust!

Efter det hade vi gjort oss välförtjänta av en god middag och ett glas vin. Detta intogs i gott sällskap med mycket skratt, som fortsatte framför tvn och gladiatorerna i sällskap av en key lime pie. Då jag är känslig mot ägg bytte jag ut den mot lite keso, hallonkesella och bär. Mumsigt och mättande!

På söndagen tog vi lite sovmorgon då vi tyvärr tappade en timme av dygnet(sommartid) efter frukosten var det åter igen dags för gymmet. Jag passade på att gå igenom lite övningar med Ulrica inför det kommande träningsschemat jag ska göra till henne. Sedan var det dag för helgens utmaning, 75 min spinningintervaller. Stel i benen sedan gårdagens benpass intalade jag mig att det skulle gå bra ändå. Vi värmde upp ordentlig och körer sedan intervaller hela passet igenom, 50 sek intensivt, 30 sek vila. Med undantag för två låtars vila i mitten. Efter ca 40 min åkte frukosten upp och ner i halsen på mig, det gick så långt att jag kollade mig omkring efter en papperskorg. Men det gick bra och efter det fick jag fokusera på pulsen, upp, ner upp ner osv. jag kände inte benen längre på grund av all mjölksyra, så det var bra att fortsätta trampa utan att reflektera. Asjobbigt, svettigt och superkul! Under resan hem sen stelnade benen mer och mer och vi såg ut som tre gamla tanter varje gång vi stannade för att gå på toa. Sjukt stel!

Men det var en perfekt helg på alla sätt och vis! Det är alltid kul att umgås med andra träningstokiga människor, som offrar en utekväll för att var pigg och glad på gymmet en söndag. Men som samtidigt inte bryr sig om man är trött i kroppen och stannar hemma och sover istället för att ta en morgonpromenad. Jag hoppas att detta kommer bli ett återkommande inslag, träningshelger i sällskap av jämlikar. Vad mer kan man önska!?!?

1 kommentar:

  1. Vännen, vad härligt att läsa, jag är så dålig att gå in och läsa kontinuerligt.
    Vilken superhärlig helg - den hade allt!
    Ser fram emot att komma ner till er och få köra likadant!
    KRAMA

    SvaraRadera