Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, mars 17, 2012

Det är mycket nu!

Denna vecka har jag haft tentavecka i skolan och därför planerade vi in en ”mellanvecka” i vårt träningsprogram. Det är dags för ett nytt upplägg, men jag valde att skjuta på det en vecka då jag inte hade tid till så mycket träning den här veckan. Därför passade vi på att köra övningar som vi inte gjort på ett tag när vi tränade. Vi lastade även på en hel del vikt och det var kul att se att vi båda hade blivit starkare! Måndagens pass bestod av rygg och tricep. Och jag kan villigt erkänna att jag hade grym träningsvärk i ryggen efter det. I like!
Tisagens träning bestod av gruppträning. Kettlebells och Kickbox. Superkul! Vi startade med 30 min kettlebells och var helt genomsvettiga efter. När det var dags för boxen kändes det att kosten inte varit på topp de senaste dagarna. Tentaplugg ställer till det ordentligt i rutinerna! Jag fastnar lätt i böckerna och glömmer bort att äta. Det var betydligt högre tempo på boxen den här veckan och i kombination med för lite mat orkade jag inte ge det där lilla extra som jag så gärna ville. Men vi kämpade på tills vi var helt slutkörda! Lyckades slå ihop handen med en annan kille så den är alldeles öm och svullen. Fick även en smäll på hakan så den var blå i några dagar!! Men det är smällar man får ta. Kul och jobbigt är det och när man är igång känner man inte att det gör ont.
Men som sagt, tentavecka har gjort att denna vecka har varit KATASTROF! På tok för lite mat, nästan ingen träning och alldeles för lite sömn! Men så får det bli ibland. Jag har prioriterat skolan och studierna, men nu är tentan skriven och uppsatsen klar. Dags att byta fokus till träningen igen. Fast om jag tänker efter så har jag ju fått in en del träning ändå. En normal person skulle nog säga att fyra pass på en vecka är bra, men med mina referenser är det ju ingenting! Tre dagars vila på rad gör att jag känner mig lat.
De flesta som studerar ställer ju till med tentafest efter en tentaperiod. Jag hoppas över det och passar på att jobba lite istället! Jag var planerad att jobba fyra kvällar, men på grund av sjukdom vart det lite omplanering i schemat så jag jobbar fyra nätter istället. Ska bli spännande att se om jag kommer ihåg vad som ska göras på nätterna. Det var ju några månader sedan jag gjorde det. Det kanske slutar med att jag yrar runt som en tok första natten och inte har koll på någonting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar