Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, maj 09, 2011

Vild helg!

Dock inte på det viset som man skulle kunna tro! Syftar nämligen på det jag ätit.
I lördags var jag på tjejmiddag och då serverades det paprika fylld med hjortfärs. Riktigt smaskigt! När jag gick hemifrån hade jag inte bestämt att mig om jag skulle dricka eller inte. Hällde upp ett glas vin till maten, men var inte sugen så jag hällde ut det efter halva och drack vatten istället. Kvällen fortsatte sedan på Statt där det var modevisning med Victorias Secret. Ganska lam visning då det var mycket väntan medan modellerna bytte om. Vi hann med en mellanfest hos en kollega till Tobias och sen tillbaka till Statt. Träffade mycket trevlig folk och hade en rolig kväll, men var ganska trött när jag kom hem vid två!
Igår jobbade Tobias och jag satt hos honom och pluggade hela dagen. Då åt vi grillad älg med lite grönsaker. Gott och nyttigt!

Tränat har jag gjort också. I lördags vart det bröst och baksida lår. Nu ligger fokus på att göra många reps och få upp lite mjölksyratålighet då jag ska tävla i Fitness Five den 11 juni. Kämpar på att komma tillbaka till de vikter jag lyfte innan dieten tog ut sin rätt. Fem veckor har jag på mig! Så nu inleder jag varje pass med den övning jag ska tävla i. Passet i lördags inleddes alltså med bänkpress. Orkade inte riktigt med den vikt jag ska lyfta, men det är bara att kämpa på!

Gårdagens träning inleddes med chins och dips. Därefter gjorde jag hantelrodd, latsdrag i cable crossen, triceps press och några övningar med TRX banden. Börjar kännas i triceps nu!

Idag mötte jag upp Therese för ett benpass och vi sprang ihop med Ann på gymmet. Passet inleddes med benböj. Dessa ska utföras med den egna kroppsvikten på axlarna och jag kan säga att jag är väldigt dålig på denna övning! Har inte balansen att gå ner tillräckligt djupt. Men jag gjorde så gott jag kunde och avslutade med lite lättare vikter för att träna in rörelsen. Vi fortsatte sedan med utfall i smithen, leg extension och benpress. Och efter massor av tunga reps och en hel del negativa reps kunde jag knappt går därifrån! Bävar för hur benen kommer kännas imorgon! Avslutade även med bicepcurl och i den övningen känner jag mig stark!

Kvällen har avslutats med matlagning. Middag och matlådor har fixats. Mycket proteiner ska intas så att kroppen kan växa och bli stark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar