Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, maj 02, 2011

160 mil på 60 timmar

En stor del av min helg spenderades i bilen. 160 mil hann jag avverka och jag passerade 10 000 mils gränsen på vår bil. Äntligen var det dags för tävling igen, målet för den här satsningen. 
Helgen startade i fredags morse. Mari trillade in vid halv sju för att lägga första lagret färg. Jag passade sedan på att börja ladda med lite kolhydrater medan färgen torkande. DSC_1004

Benen fredag morgon efter första lagret med färg.

Klockan åtta var det dag att starta resan. Jag satte mig i bilen och åkte mot Årjäng och svärföräldrarna. Pausade i Mellerud efter 3,5 timmar för att äta lite och gå på toa. Sedan var det bara att köra vidare. Vid tre, sju timmar efter jag lämnade Karlskrona, var jag framme i Årjäng. Där fick jag låna svärfars gps och jag passade på att äta lite igen innan det var dags att fortsätta mot Oslo. Klockan 18-20 var det invägning inför tävlingen, Oslo Grand Prix. Jag kom fram med 20 minuter till godo och satte mig och väntade.
Invägningen gick väldigt smidigt. Jag fick betala anmälningsavgiften, visa dräkter och skor, hämta nummerbricka och mäta mig. Tio över sex var jag klar och jag kunde åka tillbaka till Årjäng.
Vi hade bestämt oss för att sova hos svärföräldrarna. De bor ca 1,5 timmes körning från Oslo och eftersom jag och Tobias kom från olika håll var det den smidigaste lösningen.
Väl tillbaka i Årjäng var det dags att lägga mer färg, två lager till hann läggas och jag lyxade till det med lite vin till sista måltiden. Hade hellre druckit vatten, men vad gör man inte för att toppa formen Blinkar.

Lördagen startades klockan 5 på morgonen. Hår och smink skulle fixas och ett lager färg läggas innan avfärd mot Oslo. Vid 7 lämnade vi Årjäng och körde till Chateau Neuf där tävlingen hölls. Tack vare gpsen gick det väldig smidigt att ta sig dit!
Väl framme började den långa väntan. Som vanligt vid tävling går större delen av tiden åt till att vänta. Jag var ganska nojig över färgen då jag kände mig ljusare än alla andra. Men supersnälla Malin Fjordland hade färg över och jag lade på ett extra lager och vart lugnare. Tävlingarna började vid 10 med Athletic Fitness. Det tog ganska lång tid och jag och Tobias underhöll varandra så gott det gick. När klockan var halv två var det min tur att äntra scenen. Då hade vi stått backstage och tittat på korta klassen ett bra tag. Det var supervarmt och ännu varmare uppe på scenen. Jag svettades ganska mycket på ryggen och tyvärr rann färgen en hel del på mig. Inte så bra.


Tyvärr vart det ingen final för mig den här gången. Jag behöver mer massa för att kunna konkurrera i de större tävlingarna. De sista gångerna har jag inte heller lyckats med laddningen, utan jag har varit hårdare några dagar innan tävlingen. Men man måste ju prova för att veta!

 DSC_1185DSC_1211DSC_1220

Tack Lasse och Fairing för ert stöd!


Efter tävlingen åkte vi in till Oslo för att äta sushi. Vi hade bokat på Alex sushi efter ett tips från några vänner. De hade en sushibar, där fick vi sitta och titta när de gjorde sushin samtidigt som vi åt. Mysigt och supergott! 1000 kr spenderade vi där och det var helt klart värt det! Servitören bjöd även på chokladmousse till efterrät. Han tyckte att jag var värd det efter tävlingen! Efter maten tog vi oss en promenad på Aker brygge och njöt av solen innan vi åkte tillbaka till Årjäng.
När vi kom till svärföräldrarna var det dags för Valborgsfirande. Vi lekte med gudsonen och lyssnade på kören som sjöng vårsånger. Tyvärr vart det ingen brasa då det blåste för mycket!

DSC_0009

Tobias leker med de små busfröna!

Söndagen startades med frukost hos svägerskan och lek med gudsonen. Han hade fått en studsmatta i födelsedagspresent som vi testade. Kul men jobbigt! DSC_0044

Sedan satte vi oss i varsin bil för att åka åt varsitt håll igen. Jag hem till Karlskrona och Tobias till Stockholm. På väg hem tog jag en sväng förbi Skövde. Några vänner har köpt lägenhet där som de håller på att renovera och ska flytta dit i slutet på maj. Det blir lite närmare än att åka till Falun när vi ska hälsa på dem!
Klockan åtta på kvällen svängde jag in i Karlskrona och var glad att vara hemma igen efter en intensiv helg! Sov ganska gott när jag la mig på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar