Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, maj 07, 2011

Slät som en säl!

Så kände jag mig när jag vaknade i måndags morse! Fem kilo plus sen fredag morgon. Kändes sådär att alla magrutor var borta, trots att jag vet att det mesta är vatten efter helgens kolhydratintag. Det vart ju en hel del godis både lördag och söndag och då är det inte så konstigt att kroppen lägger på sig vätska också! Men under veckan har två kilo runnit av och jag börjar känna mig normal i kroppen igen!

Tanken var att denna vecka skulle vara vilovecka. Och det passade bra då jag haft en riktig migränattack! Fick ont i huvudet i söndags kväll och det höll i sig ända till onsdag! Tog tabletter på morgnarna som höll värken borta till eftermiddagen, men tröttheten och illamåendet hängde i sig hela dagarna. Som tur var kom det veckan efter tävlingen den här gången och inte under tömningen. Så det är jag glad för!

Lyckades hålla mig borta från gymmet ända fram till i onsdags. Då gick jag på yogan på kvällen och passade på att köra lite chins och dips när jag ändå var där ;) Måste ju träna upp styrkan nu då det vankas tävling om fem veckor! Supertaggad!
I torsdags skulle jag ta mig en lätt joggingtur efter en intensiv dag i skolan. Men när jag väl kom igång kände jag mig lätt i kroppen och full av energi. Avverkade milen på rekordtid av bara farten! Är dock lite stel i benen nu efteråt! Fick migäven en känga av coachen som tyckte att jag skulle hålla mig hemma, enligt henne skulle jag inte ens springa till bussen... hehe
Igår vart det lite axlar och mage tillsammans med Tobias. Helt underbart att träna igen och orka trycka på lite. Känna att man får pump och inte bli helt slut bara av tanken på att träna! Me like!
Var sedan ut och åt middag med lite gymfolk på kvällen och skrattade så jag fick kramp i kinderna!

Idag var det dags för gamla rutiner igen. Tobias bakade bröd till frukost och vi tog oss en mysig promenad i solen. En sväng till gymmet och tränade lite bänkpress och baksida lår.
Nu myser vi lite i soffan med en proteinsmoothie. Kesella, frysta bär och Fairings Complete Protein Jordgubb, Mums!
Laddar inför tjejmiddag och utgång ikväll. Kan gå hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar