Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, maj 16, 2011

Ass to the grass!

Startade dagen med en lätt joggingtur. Ganska skönt efter helgens fyllning! Dock vart den lite längre och lite intensivare än planerat. Joggade iväg i lugnt tempo men insåg efter ett tag att klockan hade blivit ganska mycket. Jag var dessutom längre hemifrån än planerat, så det blev till att öka tempot för att hinna hem i tid! Satt i underkläder och eftersvettades när jag slevade i mig frukosten!

Dagen spenderades sedan i skolan där vi skrev en projektrapport. En hel del fick vi gjort, men texten måste bearbetas och kompletteras ett antal gånger innan den är klar. Det kommer bli två intensiva veckor nu innan terminen är slut!
Cyklade hem och fortsatte skriva på en annan projektrapport, aven den måste gås igenom några gånger till innan den är klar. Men jag börjar se slutet nu!

Idag var det dags för ben igen på gymmet. Mötte upp Ann och vi inledde passet med benböj. Ökade denna vecka också, klarade av att köra några reps på 52,5 kg. Nästan uppe i tävlingsvikt och en ökning med 7,5 kg från förra veckan! Måste bara intala mig själv att styrkan och balansen finns där! Det sitter bara i huvudet att jag inte orkar.
Vi följde upp med benböj med stång på raka armar och matade reps för att få mjölksyra. Utfall i smithen, rumpa och negativa leg extensions hanns också med! Avslutade med lite mage innan jag pallrade mig hemåt med stumma ben! Lovely!

Nu blir det lite mys i soffan med te och kvällsmål. Får dock mysa själv då maken är ute till sjöss igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar