Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, maj 15, 2011

Hjälpsamma människor!

Veckans träning har flutit på superbra! Intensiva och tunga pass och jag känner hur energin och styrkan kommer tillbaka mer och mer! Härligt att vara tillbaka i gymmet! Gårdagen inleddes med promenad i sällskap av maken. Mys! Men först satte han en deg så att vi fick nybakt bröd till frukost! Egengjorda mini baguetter. Det vart lite deg över som han gjorde tunnbröd av i stekpannan. Så här fint gjorde han till mig;

DSC_0170
Kärlek!

Lördagens träning bestod av rygg och triceps. Passet inleddes med chins och dips, man blir ju bra på det man gör så det är bara att kämpa på! Fyra veckor till tävling!
Efter styrkepasset var det dags för helgens utmaning; skjuva bil. Eller om jag ska förtydliga för er som inte förstår. Putta bil. Vi åkte ner till kajen där det är plant en längre raksträcka. Sedan satte jag fart. Tobias satt i bilen och jag gick bakom och puttade. Jobbigare än vad jag trodde för rygg och axlar! Och ett hejdundrandes intervallpass! Pulsen steg rejält och jag fick pausa en del för att orka med. 25 minuter orkade jag med innan jag gav upp och joggade hem. Och när jag slappnade av kände jag hur mycket mjölksyra jag hade i axlarna. De var helt bortdomnade!
Detta ska definitivt göras om, men då kommer vi nog hålla till på en mindre allmän plats. Tobias fick förklara för säkert femton “hjälpsamma” personer som kom fram och frågade om vi behövde hjälp, att jag faktiskt puttade bilen av fri vilja. Inte för att den var trasig! En person bara gapade och utbrast: “Allvarligt” Ja, allvarligt. Jag är så knasig att jag tycker att det är roligt!

Kvällen spenderades på tjejkalas med schlager. Alla hade fått i uppgift att ta med sig något ätbart till en buffé och det var väldigt lyckat! Diverse snittar med bacon, skinka, melon, tomat mozzarella och focaccia. Riktigt gott!
Med magarna fulla bänkade vi oss framför tvn och tippade resultat. Fem låtar bland de tio bästa, Sveriges placering och bottennappet skulle tippas fram.

DSC_0173

Jag lyckades få in tre rätt på fösta och träffade även rätt på Sveriges placering, vilket resulterade i en vinst! Jag kom hem mätt och nöjd vid två-tiden på natten.

Idag sov vi tills vi vaknade, vilket vart alldeles för länge. Men det kan vara skönt ibland! Annars har vi bara slappat idag. Jag har pluggat och fixat lite med min cykel. Vi har även hunnit med att handla och fikat med en vän.
Vila från gymmet också. Ganska sliten i kroppen så det var välbehövligt!
Nu är det dags att gå ner och sätta igång tvättmaskinen. Så mycket mer än det blir det nog inte gjort. Kvalitets tid tillsammans behövs ibland!

1 kommentar:

  1. Bilskjuvning for the win! =D
    Får synka ihop ett skjuvarpass nån dag!

    SvaraRadera