Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, maj 01, 2010

Avkoppling

Skönt att komma iväg hemifrån några dagar. Inga måsten och jag borde… bara vara! Mental avkoppling!

Gårdagen startade med en promenad. Jag, Tobias och Kajje gav oss ut. 5 km avverkade vi och sen var det dags för frukost med hembakt bröd. Mums! När vi smält maten vart det ett ordentligt rygg och triceps pass på gymmet. Tog i ordentligt och det känns idag!
Efter mat och dusch spenderades eftermiddagen i köket. Då vi är några stycken som fyllt år var det dags för ett litet kalas. Bakade en tårta med “tigerkaka botten” (sockerkaka med inslag av kakao) Fyllde den med skivad banan och en vaniljblandning. På med grädde, vindruvor och nonstop. Riktigt gott vart det! Passade även på att baka havreflarn med choklad i. 20-25 st stod det i receptet. Men jag vet inte hur stora kakor de har tänkt sig att man ska göra, för det var minst det tredubbla av min deg!
Sen lagade vi lite mat. Grillat med potatissallad och sås. Gott gott!

Idag har vi också varit ute och promenerat med hunden. en vända i skogen innan det var dags för frukost. Sen slappade vi i soffan framför tvn ett tag innan jag begav mig ut på en joggingtur. Höll ett bra milen tempo och klämde in några intervaller i mitten. Ingen smärta i knät under passet, men efteråt har jag blivit lite stel och öm. Får ta det lite lugnt ett tag till! Hann iaf avverka milen på en timme, med lite stretch av vader i mitten. Nu ska iväg till Tobias kompis (med fru och son) och fika. Trevligt! Sedan blir det middag hos svägerskan och lek med gudsonen. Alltid lika roligt!!

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar