Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, april 20, 2010

Intervallpass – done

Sitter i soffan efter en lång och skön dusch! Ska strax hämta te och sätta igång NCIS. Tacka vet jag inspelningsbar box!

Vi har försökt sälja vårt gamla badkar och diskbänk utan resultat. det lutade åt att köra iväg det till tippen, men istället la vi ut det som bortskänkes. Två timmar tog det sedan var vi av med grejerna! Super! Nån annan vart glad och vi slipper åka till tippen! I väntan på att sakerna skulle hämtas sprang jag mina intervaller. brukar springa upp och ner för en backe här utanför, så jag kunde se när de kom. Perfekt! Har dock märket en bra (och jobbig) sak med intervallträningen; Jag måste ta i betydligt mer för att komma upp i samma puls som i höstas. Passen blir mycket jobbigare för benen, men det indikerar ju en bättre kondition! Är för övrigt väldigt nöjd med skorna och till helgen har jag tänkt ta mig ut på en långtur och testa dem. Hoppas att jag slipper skavsår!

Jag har under en längre tid haft problem med min ländrygg. Jag har inte kört vanliga knäböj på evigheter då jag inte kan stabilisera ordentligt i ländryggen. De senaste veckorna har jag även känt att det smugit sig längre och längre upp i ryggen, så nu har jag bestämt mig för att ta tag i saken. Började med ett naprapatbesök som verkligen behövdes! Där fick jag stretchövningar som jag gjort två gånger om dagen. Jag fick även en massage igår för att lösa upp spänningar och knutar. På fredag är det dags för en till massage och nästa vecka återbesök hos naprapaten. Jag känner mig rörligare och mjukare i ryggen samt att värken har blivit bättre. Känner fortfarande av ländryggen en del, men jag hoppas att det också försvinner. Den här gången ska jag bli bra! Trägen vinner!

Nu är det dags att sätta igång NCIS och stretcha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar