Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, januari 23, 2009

my happy ending!!

Det blev ett happy ending!!!
Äntligen är gipset borta. Men vilken äcklig hand jag har!!! 9 veckor utan luft.... Väldigt liten och full av gammal hud. BLÄ!!! Fick en avtagbar skena istället och så tejpade de ihop fingrarna, för smärtlindring. Benen har inte läkt helt än, men det var tillräckligt stabilt för att ta av gipset.
Så nu är det bara att sätta igång med alla rörelser. Fyra gånger om dan ska skenan av och handen röras åt alla möjliga håll och fingrarna ska böjas.
Om ca en månad beräknas handen vara hel och jag ska kunna belasta den som vanligt. Undrar vad sjukhuspersonalen anser vara "som vanligt". Om de förstod att som vanligt för mig är att vara på gymmet flera dagar i veckan och göra diverse lyft och pressar med hög belastning.

Känns iaf bättre nu, kan ju duscha utan att plasta in handen, tvätta håret med båda händerna, använda alla min kläder och ha vantar på mig när jag är ute!! Vardagslyx som jag längtat efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar