Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, november 18, 2014

Dags att fira!

Fy fanken! De senaste veckorna har varit en riktig pärs, med tentaveckor och uppskjutna inlämningar. Det visade sig att labbarna skulle programmeras. Man fick välja på Java, C eller C++. Jag läste Java för fyra år sedan. Jag kommer med andra ord inte ihåg ett jota av hur man gör. Dessutom fick vi rådet av labbhandledaren att använda C, då han behärskade det språket bäst och kunde på så vis bistå med hjälp. Jag har därför suttit och försökt lära mig programmera i C för att kunna lösa ut labbarna, samtidigt som de nya kurserna har börjat och krävt min uppmärksamhet. Senaste månaden har jag suttit all vaken tid (förutom mat- och träningspauser) med skolarbete. Humöret har pendlat mellan hopp och förtvivlan varenda dag och jag har varit så trött att jag inte ens orkat umgås med Tobias! Jag har varit riktigt när att ge upp och strunta i skiten.

Men i söndags var det deadline. Jag lyckades få in min kod i tid. Och idag har jag redovisat skiten! Väl medveten om vad som inte fungerade. Men jag kunde förklara hur jag hade tänkt. Att jag visste att det var fel, men inte visste hur jag skulle lösa problemet. Det var dock en småsak som inte fungerade, huvuduppgiften hade jag lyckats lösa. Och jag klarade det! Äntligen! Har dessutom avklarat dagens träning, så nu väntar en kväll på soffan. Jag ska kolla på alla dåliga program jag hittar och bara njuta av att ha tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar