Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, oktober 20, 2014

Extra vila...

… dock ofrivillig sådan!
Det har varit fullt upp här hemma sedan SM. Kollade fel i kalendern, så när jag fick tillbaka lite energi efter tävlingen insåg jag att jag hade en vecka mindre än beräknat till tenta! PANIK! Har ju två labbar och två rapporter som skulle skrivas också!
Så, sedan SM i Västerås har jag tokpluggat. Klockan har ringt vid 6 för träning eller studier. Sedan har dagarna spenderats i skolan. Gym på vägen hem från skolan, för att sedan fortsätta plugga till tio-tiden på kvällarna.

Inte mycket tid över till annat, men nu börjar jag känna mig på banan igen. Har knappat in det mesta som behöver göras på rapporterna och kan nu fokusera på att tentaplugga.
Träningen har dock gått över förväntan! Styrkan börjar komma tillbaka och jag har bra med energi på passen. När jag har haft ont om tid har jag valt att träna på boxen. Har då lagt in några styrkeövningar först och sedan avslutat med en metcon. Galet roligt att vara tillbaka!

Vart dock lite väl mycket träning i slutet av veckan så kroppen var rejält sliten i lördags. Träningsvärk i nästan hela överkroppen och ganska seg i huvudet. Men på lördagarna så står det ju chipper med maken på schemat, så jag åkte ner till boxen ändå. Gillar ju att träna med honom! Värmde upp och gjorde lite böj och utfall. Sedan övergick träningen till skitsnack i någon halvtimme. Klockan drog iväg och jag valde att ställa in passet. Trött, omotiverad och hungrig. Så jag åkte hem och åt lunch och fortsatte skriva rapport istället.

När kvällen närmade sig kände jag att jag började få koll på läget med studierna och kroppen kändes rastlös. Så jag gav mig iväg på en löptur. Tanken var att jag skulle handla mat på vägen hem, så jag åkte iväg till elljusspåret i Bastasjö. Dålig ide. Blöta löv, skymning och skum belysning. Trampade snett i en nedförsbacke och fick halta tillbaka till bilen. Väl där ringde jag Tobias som fick ragga upp skjuts och komma och hämta mig. Det gjorde vansinnigt ont och tårarna bara rann. Jag vågade inte ens kolla hu forten såg ut för det kändes att den var rejält svullen. Så det blev raka vägen till sjukhuset. Låg där och grinade och fick lite värktabletter i väntan på röntgensvar. Ingenting brutet, men troligtvis avslitna ledband. Har hankat mig runt på kryckor i två dagar nu. Galet trött på att sitta still!




Gårdagen spenderades på rumpan med studier. Dagens höjdpunkt var ett besök på CityGross så jag fick komma utanför lägenheten en sväng. Men nu är jag på banan med studierna och ikväll vankas ett besök på gymmet! Foten är svullen och blå, men funkar att gå på korta sträckor. Så axlar och armar ska tränas ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar