Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, oktober 12, 2014

Ny mellanmåls favorit!

Jag testade detta recept för någon vecka sedan när sötsuget gjorde sig påmint. Det var dock ganska nära SM. Jag var trött och låg på energi och litade inte riktigt på mina smaklökar. Allt i form av mat smakade gudomligt just då.
Men jag testade igen nu i helgen, med fyllda energi-depåer och inte lika stort sug. Det vart supergott och gick även hem hos mannen min!
Så, handla hem dessa produkter och njut av en kalorisnålare variant av mjuk-kaka!

20g Fairing Proteingröt
30g Fairing Complete protein 3 Cookie Dough
1 äggvita
Kanel efter smak
Blanda alla ingredienser med vatten till en ganska fast konsistens

In i mikron 1-1,5 min på full effekt.
Jag toppade även med lite hallon och keso.
Smakar som en blandning av kanelbulle och sockerkaka!

Näringsinnehåll (utan tillbehör)
Kcal 177
Kolhydrat 10.6g
Fett 0.5g
Protein 31.6g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar