Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, september 22, 2014

Ombytta roller

När jag förberedde mig för min första tävling, NPC Junior California, spenderades en hel del tid på gymmet. Jag var trött i både kropp och knopp och var inte förberedd på hur en diet skulle kännas. Mina träningspass tog därför ganska lång tid med mycket vila mellan varje set. Mannen min var därför "tvungen" att hänga med till gymmet för att få umgås med mig. (Nu var det ju inte så att jag tvingade honom, utan han ville ju också träna.) Dock hängde han med ibland bara för att jag skulle dit och vi ville spendera tid tillsammans.
Nu är det lite ombytta roller här hemma. Mannen min har börjat följa en CrossFit programmering som är individuellt anpassad för honom Eftersom vi bara ses på helgerna vill vi gärna spendera den tid vi har tillsammans. Jag har därför valt att förlägga min egen träning till boxen på helgerna. Min kropp är trött och sliten så här i slutet på en diet och hinner inte med att återhämta sig från tunga CrossFit pass. De pass jag kör på boxen är därför inriktade mer på kroppsvikts övningar och sprintar. Dessutom passar jag på att utföra dessa pass när mannen min tränar. Så nu är det min tur att hänga med honom till träningen!

Lördagens pass bestod av lite frivändningar. (bara för att det är kul)
Sedan följde en Angie-inspirerad WOD
10 varv av:
400m löpning
10 pullups
10 pushups
10 situps
10 airsquat

Trött och nöjd efter det!

Och så här såg det ut när jag tävlade först gången!
All posering som jag hade övat på var som bortblåst när jag klev upp på scen och jag hade kunnat vara några kilo lättare.
Men jag tyckte att det var tillräckligt roligt för att göra det fler gånger!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar