Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, november 25, 2014

Slapparhelg

Spenderade helgen i Stockholm hos maken. Hade även några vänner som skulle springa TunnelRun, så jag hade en tjejmiddag inbokad på lördagen. Tog bilen upp i torsdags för att njuta av lite tid i storstan.
Fredagen inleddes med med ett träningspass på SATS Stadion. Det ligger i huset bredvid Tobias lägenhet. Super bra! Passade sedan på att plugga lite medan Tobias var i skolan. Efter lunch begav vi oss till Fit4Life Crossfit för dagens andra pass. Jag började med lite snatchgrip deadlifts och tvingade sedan foten att göra massa front squats. Den är fortfarande svullen, men den blå färgen är nästan borta. Det funkar att belasta med lättare vikt så jag fick satsa på många reps!

Avslutade passet med en 7 min AMRAP bestående av
5 pullups
10 pushups
15 swingar 20kg.
Tror jag hann lite mer än 5 varv.
Efter dusch och ombyte gav vi oss ut på stan för middag och bio. Middagen var super! Men vi orkade inte vänta på att nästa föreställning skulle börja på bion, så vi gick hem istället.












Sashimi till fredagsmiddag!


Lördagen inleddes med en promenad runt Gärdet. Resten av dan bestod av vila! Men tränar man inte själv får man roa sig med att titta på andra som anstränger sig. Vi hejade på Linda och Johanna som skulle springa TunnelRun.
 
Redo för start.

När de hade gett sig av åkte vi och hejade på Patricia som tävlade i Svealandsmästerskapen i tyngdlyftning. Imponerande att den lilla tösen kan få upp över 100 kg över huvudet!


På kvällen mötte jag upp Linda och Johanna för middag på Rubys. Supertrevlig kväll, men ganska dålig mat. Sällskapet vägde dock upp!

Kvällsmys i Gamla Stan.

Planen på söndagen var att träna på förmiddagen och sedan åka ut till farmor innan jag skulle köra hem till Karlskrona igen. Men dessa planer ändrades...
Min plan att träna ändrades då jag var supertrött när jag vaknade på söndag morgon. Lade in en extra vilodag för återhämtning.
På lördagen började även bilen låta och skrapa när man bromsade. Tobias trodde att bromsbeläggen behövde bytas, så han var tvungen att fixa det på söndag förmiddag. Jag åkte ut till farmor och han skulle komma efter när han var klar. Men tyvärr var bromsok (nej, jag kan inte bilar och vet inte om det heter så) och lite till trasigt, så jag kunde inte köra bilen hem.
Som tur var hade Patricias föräldrar plats över i bilen, så jag kunde lifta med dem hem! Vi fick skynda oss från farmor för att hinna med dem. Och Tobias fick köra upp bilen till bästa bilmekanikern i Borlänge för byte av trasiga delar!

Nu är vardagen igång igen. En något piggare kropp har jag med mig och hoppas på bra träning denna vecka!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar